evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Happy Birthday to me

Publicerad 2018-02-18 19:39:00 i Allmänt,

I dag fyller jag 49 år, helt obegripligt. Jag kan inte fatta att jag är så jäkla gammal. Jag känner mig inte ens vuxen. Don´t grow up, It´s a trap!
 
 
 
Förtydligande.....Ironi!
 
I år har jag sagt ifrån mig firandet av min födelsedag pga att jag inte orkar. Det kändes väldigt skönt att slippa ha kalas igen och bara få vara. Det hjälpte ju inte helt, då många gratulerade mig redan förra helgen när Noah hade kalas. Jag har fått presenter skickat till mig och massor av fina gratulationer. Jag är verkligen glad och tacksam att ni tänker på mig och jag blir verkligen glad att ni vill gratulera mig. Oerhört tacksam för det. Orkar bara inte ha något kalas i år.
 
Jag blev dessutom uppvaktad  i Fredags av några fina kollegor.
 

I går kom Tomas och Carl över och tittade på Mellon med oss. De hade också med sig fina presenter.
 
Älskar kannan!
 
Vi dukade upp snacks, tittade på Mellon och spelade spel. En mycket trevlig afton.
Medicin att umgås med Tomas för någon som hade haft en jobbig dag. Fantastiskt hur dessa två klickar.
 
 
En fin bild Tomas tog av Noah på hans födelsedag.

I dag har jag blivit firad av familjen med fina presenter och massor av god sushi.
Ett nytt duntäcke eftersom mitt börjat läcka och har blivit lite väl tunt.
 
 
Finns ingen mat som är så vacker som sushi och en fantastisk present att slippa behöva laga mat.
 

Sen avslutade vi dagen med fika hos Collan. Finfina presenter fick jag av henne med.
Vi älskar att vara hos henne. Terapi det med.
 
 
 
Starbuckskaffet uppskattades även av Noah. :)
 
 
Bästa presenten idag var dock ett telefonsamtal från min pappa. Han kan knappt prata men ringde och gratulerade. Det var så skönt att höra hans röst.
Tyvärr är prognosen där väldigt illa. De har gjort ett vävnadsprov på hans tumör och den är som dom befarade elakartad och går ej att operera. Han har sagt ifrån sig strålning men har gått med på cellgifter.
Det är så otroligt sorgligt att han är så illa däran. Han är en sån kämpe och klagar aldrig.
 
 Fick precis ett sms från mamma att det just på min födelsedag är fotens dag. Vad är oddsen för det? Jag som har fotfobi.... Kunde inte foten ta en annan dag än just min dag?
Tror mer på en jag följer på Instagram. Hon hävdar att det är National Wine day. Make more sense.
(null)





Collan tipsade mig om att hon läst en matblogg och hon hade flingor från USA på frukostbordet som mina ungar älskar. Hon hade köpt dessa på en sida som heter tastyamerica.se
Jag gick genast in där och beställde Lucky charms och Froot loops
 
 
 
 
 
Svindyrt med tanke på att ett stort paket kostar 3 dollar i USA, men en kul grej eftersom det inte finns här.
Malte älskar dessa och saknar dom så.
 
 
 
Tycker denna Latinska text är talande.
 

"I vinet finns sanningen"
 
 

Fin bild från California sidan.
 
Och en liknande tatuering som denna vill Noah göra när han kommer till Cali.
En palm och ett Redwood-träd (Själv hade jag valt ett Eucalyptus-träd så klart)

Avslutar med ett bra meddelande från en Lyckokaka
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela