evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Fortsättning

Publicerad 2018-01-11 19:20:00 i Allmänt,

 
 
 
 
Jag måste bara skriva en liten fortsättning på fall 2 från förra inlägget om Ungdom "U".
Efter ett telefonsamtal med läkaren på vårdcentralen ville hon överlägga med sitt team innan några beslut fattades. Sen tyckte hon att det bästa vore om akutpsyk i första hand fick göra en ny medicinsk bedömningen med hjälp av en remiss från henne, men efter sista turen dit bestämde vi oss att där är vi klara. Hon förstod det och hade en backup plan. Hon satt in en medicin till efter rådfrågning med kollegor. Hon är djup oroad över U och lägger manken till, funderar, rådfrågar och ringer runt. En riktig eldsjäl som faktiskt ser U och bryr sig. Hon har även ringt och skrivit till Unga Vuxna om att detta är akut för att snabba på vilket är helt fantastiskt. De har tyvärr inga akuttider men ska prioritera U så gott det går vilket är bra nog.
Jag är så sjukt tacksam för denna fina läkare som gjort så mycket utöver vad jag bett om. Vi ska ha ett telefonmöte nästa Fredag igen för att se hur U svarat på nya medicinen. Vi är rörande överens om att vi inte har rätt diagnos eller medicin utan den bedömningen får expertisen på Unga vuxna göra. Tills dess får vi hoppas detta hjälper.
U blev helt knockad av nya medicinen och somnade direkt(den ska väl tas på kvällen av en anledning), känner sig trött idag med.
Vi kämpar på och håller huvudet över vattenytan. De i våran omgivning som ej tycker de vet tillräckligt om detta får gärna höra av sig om frågor finns för vi orkar inte kontakta folk och berätta. De i våran närmsta omgivning och som finns i vår vardag vet såklart och är ett enormt stöd. Så tacksam över er. Det finns en enorm omtanke och kärlek när det väl krisar och det är värt allt, speciellt för U som är så tacksam bara över ett sms. Så hjälpsökande och tacksam för det lilla. Blir så glad när någon hör av sig, bryr sig och undrar. Jag är imponerad över U’s öppenheten, det har troligtvis hjälpt enormt. Att prata och berätta är terapi.
 
 
 
 
 
 
***********************************************************************************************************************************
 
 
Såg en så vacker bild på en gammal kyrka på nätet.

Den är så lik St Teresa`s Avila Catholic Church i Bodega Bay i Sonoma, California.
Det här är mina bilder som jag tog 2015 när vi besökte Roberta som bor i närheten.
 
(null)

 
Kyrkan och skolhuset  är känd från Alfred Hitchcocks fil "The Birds", fåglarna. Delar av filmen spelades in här i Bodega.
 
(null)

(null)

 
 Kyrkan på första bilden är troligtvis inte samma kyrka men ganska lik.
 
Ja detta var bara lite onödig information men jag har börjat titta på fina bilder på fotografsidor, tycker det är lugnande och avkopplande och önskar jag kunde fotografera. Man behöver ju såklart en bra kamera men jag skulle tycka det var roligt att prova. Naturbilder och byggnader isåfall och detaljer. Älskar vackra dörrar. 
 
 
************************************************
(null)

Så sant men jag är långsint.....
 
 
 






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela