evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Ingen bra prognos

Publicerad 2018-01-23 19:46:26 i Allmänt,

(null)
 
Ja så är det, kaffe håller mig vid liv just nu. Och vin. Oändligt trött. Trött av livet som inte går så bra. Bara motgångar och sjukdomar. Vi har ju fullt upp med våra egna sjukdomar i vår familj. Till det så är både min mamma och pappa dåliga. Jag och min kusin tar hand om min farmor som är gammal och ensam men frisk tack och lov. Jag äter inte ordentligt, kroppen börjar lägga av bit för bit. Jag tror det är psykiskt, att kroppen försöker varna mig att jag är nära att kollapsa. Jag har tappat smaksinnet, en arm och en tå värker och känns konstiga typ nåt reumatiskt, jag är kroniskt trött, har klåda och eksem på udda ställen som ögonlocken. Ja, detta är ju såklart inget att gnälla om men man märker förändringar och konstiga saker som händer under press/stress.
Ungdom U är inte bra, går bara och väntar på att få hjälp....allt tar sådan tid. Det blir långsamt och ensamt och det blir man inte friskare av. Dyrbar tid slösas bort på väntan.
Min pappa är riktigt dålig. Jag fick tag i hans läkare i dag och hon berättade allt väldigt utförligt. Han hade fått sövas för att klara magnetröntgen pga av hans krampande och spasmer. Röntgen visade som jag befarade en tumör. En 5 cm expanderande tumör i vänster pannlob, troligtvis elakartad och går ej att operera. De skulle skicka hans röntgenbilder till ett tumörteam på Sahlgrenska som de skulle bedöma. Hon kommer ringa mig i morgon eller på Torsdag om deras utlåtande. Dessutom har han lunginflammation samt bakterier i munhålan vilket kan tyda på något hjärtfel. De skulle göra ultraljud eller vad det var på hjärtat i morgon. Prognosen är dock inte bra.
Ja, allt elände ska väl komma samtidigt, det är väl en klassiker? Jag kämpar på för dom som behöver mig, tyvärr glömmer jag mig själv lite på kuppen. Är ändå glad att jag ser varningssignalerna, jag behövs ett tag till och måste kämpa för de mina. Vad jag däremot inte är så glad över är att jag förlorat min empati för andra och mina annars så känsliga känselspröt för hur andra mår är som bortblåsta. Jag har bara fokus på min familj och att överleva själv varje dag. Jag är ledsen för det men det kommer nog tillbaka. Folk omkring mig är vana att jag är lyhörd och orkar lyssna.
Verkligen skönt att man ändå har bra folk omkring sig så man kan förklara att just nu kämpar jag med mitt så dom kan förstå varför jag drar mig undan. Kram till er alla som förstår.
 
***************************************************************************************************************************
 
Hittade ett kul sopprecept som jag inte provat eftersom jag inte har någon smak. Men ska testa detta så småningom. Ni kan ju testa så länge.
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
Detta fina foto kom i mitt flöde som minne på Facebook häromdagen. Typ 6 år sen. Jag blir så glad av att se mina killar. Det var så mycket enklare då.
(null)
 
 
Och titta vilka söta mössor man kan sticka. Om man kan sticka. Det kan inte jag.
 
(null)
 
Det är inte mycket materiellt jag vill ha. Vill bara att alla ska må bra. Men denna schäslong vill jag ha. Varför? Jo för att den inte längre går att köpa och för att den är så gudomligt skön att ligga i. Min kompis C har två stycken. De är från Ikea och heter Eketorp. Vi har tre soffor och en fåtölj i detta märke. Är det någon som vet någon som har en sån de vill sälja kan ju höra av sig. Med eller utan armstöd men helst vit.
Tack å god natt!
(null)
 
(null)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela