evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Nytt blad

Publicerad 2018-01-01 11:04:00 i Allmänt,


 

Med förhoppning om att det blir bättre än det förra året. Mer har jag inte att säga om det.
 
 
 
Julgranen är utkastad och det mesta av Julsakerna är nerpackade. Har i princip bara stjärnor och stakar i fönstren kvar, och dom får väl vara kvar någon vecka till. Jag hade kunnat gjort detta redan på Juldagen.
 
Nyårsafton blev en stillsam historia för mig. Det fanns ingen som helst energi till fest och bjudningar.Malte firade med Robin i stan och jag fixade trerätters för mig och farmor och firade med henne på dagen. Hon fick bla hummer och champange. Så mysigt. Efter det åkte jag till Glanshammars kyrka för att se mina grannar som hade Nyårskonsert. Så himla pampigt och fint, De avslutade med Happy new year och sjöng- "Where every neighbour is a friend"  för både mig och grannen Hans som var där. Fina grannar och vänner. Vi blir starkare vänner med åren i med och motgångar. Skönt att man kan hjälpa varann och vara ärliga. Ytlighet är något jag helt tagit avstånd från. Det är mycket befriande att slippa ytlig vänskap, det passar inte mig. De människor som jag har i mitt liv kan jag vara helt öppen och ärlig med och man får så mycket tillbaka. Man hjälper varann och är varandras terapeuter. En fantastisk känsla. Det inkluderar både vänner, kollegor och grannar.
 
 
 
Upptäckte denna lite udda skapelse i kyrkan. Huvudet ligger vid fötterna.

När jag kom hem fräste jag till lite oxfilé och hasselbackspotatis till övriga familjen, tittade på Grevinnan och betjänten och tog en lite flaska bubbel till matlagningen. Både jag och Noah gick och la oss innan tolvslaget.

Festligare än så blev det inte.
Jag är ändå sjukt tacksam för allt stöd vi fått av våran fina egen valda familj. Vilka änglar det finns på jorden. Vänner som finns där för en hur man än mår. Vänner som är ens familj.
 
 
Ja, och på tal om nytt blad så har jag fått julklappen jag beställt till mig själv. Boken alla pratar om, ska bli intressant läsning.
(null)

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela