evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

He is back

Publicerad 2018-06-13 18:33:00 i Allmänt,

Äntligen kom dagen då min Noah kom hem igen. Det går inte att beskriva hur det känns att vara utan ett av sina barn, som man förlorat en kroppsdel. När dessutom Malte var borta hela förra helgen så var jag hel-deprimerad. Han var med kompisar i en stuga vid Väringen. Tur jag hade lite att göra när jag hjälpte min granne med studentfirandet.
Nu är alla samlade och resan från Oakland gick bra. Noah var i vanlig ordning duktig och meddelade varje steg tills han satt på planet för sin oroliga mamma. Så omtänksamt att han gjort så hela tiden för min skull. Även Victoria och Mark har varit så förstående och skickat uppdateringar och bilder hela resan. De vet vad en mamma behöver. De är samma sort som mig.
(null)

Malte och jag hämtade Noah på Arlanda. Jag var såklart jättetrött eftersom jag textat med Noah fram till klockan 02:30
(null)

Sen kom han äntligen.....
(null)
 
(null)
 
Jag var tvungen att redigera bilderna för en dam med snopp-diadem och blåtira var visst i vägen. Var fasen kom hon ifrån? Hur kom hon in sådär? :)
 
(null)
 
(null)
 
Det var så roligt att höra alla berättelser på väg hem och se allt han köpt och framförallt tatueringarna och piercingarna.
Noah hade köpt så fina flaggor till mig.
(null)
 
(null)

Och flingor till Malte.
(null)

Och massor av LP-skivor och lite annat till Malte...
(null)
 

Gott(?) Amerikanskt godis som Victoria köpt till Noah. Root Beer smak.
Hans salva till tatueringarna från Body Electric tattoo kom med på bild.
(null)

Han hade köpt massor med hud/hår produkter också...
(null)

Och flera Apricot scrub till mig och honom. Vi älskar denna produkt som jag använt sen 90 talet. Världens bästa scrub från St Ives
(null)
 
Han hade köpt två par vans och massor av tröjor och accessoarer.
(null)
 
(null)
Den här skjortan var ju helt underbar.
(null)

Jag hade köpt några välkommen hem presenter och lila rosor.
Tavlan med pilarna och semikolonet blev han glad för. Samma som hans tatuering.
Pilvykortet hittade jag på Ikea och semikolonet målade jag dit.
(null)
I dag har vi varit på Noahs skola och träffat kuratorn och lämnat in dator och annat skolmaterial.
Vilka fantastiska lärare och kurator han haft. Dom är så himla gulliga med Noah och alla ville komma och krama och prata med honom. Det visar att han varit rejält omtyckt. Han klassföreståndare berättade också att klasskamraterna frågat efter Noah och undrat massor. Ångrade att jag inte tog med en blomma till härliga kuratorn Lena som gjort mer än hon behövt för Noah. Men jag ska se till att hon får en blomma, jag har kontakter. :)
 
 

Ja, så var det ju den här lilla historien om min pappas begravning.
Jag fick tag i begravningsbyrån och herren som hade hand om pappas ärende. Han visste inget om att jag fanns förutom det han sett hon dikterat i dödsannonsen. Tyvärr var sådana här fall alldeles för vanliga och dessvärre inget jag kunde påverka där hon som maka är nummer ett.
Då och där bestämde jag mig för att då får det vara på hennes vis och hon ska heller inte få något vidare stöd eller hjälp men något från min sida. Vilket jag inte heller har någon skyldighet till enligt begravningsbyrån. Det är hennes plikt.
Har hon valt att agera utan att kontakta mig får hon fortsätta med det. Vi åker ner och är med på begravningen, åker därifrån och har vår egen minnesstund med de som vill närvara. Antingen hos mig eller hos farmor. Med mat och fika som hon inte ens hade vett att ordna när vi fått åka 30 mil enkel resa med en 92 åring. Det finns  inget normalt vett i den människan. Vi får stanna efter vägen och äta och det ska bli skönt att få göra det utan henne.
Dödsannonsen kom i tidningen i går och var förvånansvärt bra. Endast Lisas namn var felstavat och ordningen lite konstig. Mamma Eva borde nog varit högre upp.
Fantastiskt att hon lyckats få in den i Nerikes Allehanda.
 
(null)
 
I morgon ska jag och farmor beställa blommor till begravningen. Vet att min pappa önskade ljung, men vet inte om det ens är möjligt att få tag i nu.
Collan hade en vers som ljung. Något i stil med: Där ljungen går in går döden ut.
Mamma kommer i morgon också, ska hjälpa henne på Fredag morgon så hon kommer till sjukhuset. Hon ska äntligen få en pacemaker så hon får stopp på alla dessa flimmer.
Full rulle varje dag.
 
 
 
 
(null)
 
Victoria som Noah varit hos i Fresno kommer hit på Fredag. Hon är i Sverige i två veckor för att lämna sin dotter i Uppsala över sommaren. Hon ska plugga där.
Så hon och båda hennes barn kommer på Fredag så vi får rå om varann och äta gott.
Tänkte testa att baka denna kaka till fikat. Annars är menyn inte klar än. Har bjudit in Collan och hennes killar också så vi alla kan mysa. 
 
Recept och bilder från Tessanbakar.se
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
(null)
 
(null)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela