evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Besök från Seattle

Publicerad 2018-03-20 16:16:11 i Allmänt,

Förra våren tog jag dessa bilder på detta underbara hus på Nygatan i Örebro.
Det ligger ju så felplacerat mellan massa hyreshus. Det ser så härligt Engelskt ut med vild trädgård och jättefin dörr.
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Nu visade Malte mig en sida på Instagram som han följer som heter tborebro. Där var det huset med med lite historia bakom och det låg där helt fristående och ensamt.
 
I söndags hämtade vi min kompis dotter och hennes pojkvän på Arlanda. De flög från Seattle och mellanlandade i Reykjavik.
De flög med Island air som dom tyckte var så mycket lyxigare än de bolag de flugit med tidigare. Dock första gången för Connor i Europa.
(null)
 
(null)
 
 
 
(null)
 
Malte åt mat medans vi väntade och fick en lina med något vitt på sin bricka. Hmmm, hoppas det var salt. 
(null)
 
(null)
 
Där kom dom, Gabriella och Connor.
(null)
 
(null)
 
Det blev ett kärt återseende för ungdomarna. Noah hade träffat Connor tidigare men inte Malte och jag. Han var supermysig. En California kille det med, från Hunnington beach men pluggar också i Seattle.
(null)
 
(null)
 
Gabban hade med gott kaffe till oss.
(null)
 
I går hade vi en myskväll med dom. Vi käkade mat, gjorde prinsesstårta, pratade och spelade kort. En jättetrevlig kväll.
 
 Malte gjorde rosorna och jag gjorde bladen. Visst ser bladen verkliga ut. Det är färska spenatblad. Tyckte det var en lysande ide när vi inte hade grön marsipan.
 
 
 
 
Gabban fick en fika bricka av mig. Hon älskar att fika precis som sin mamma.
(null)
 
Dom sov över och igår tog Micke och Tomas med dom ut på Hjälmaren för lite isfiske. Jag hade gjort älgfärs-spett som dom kunde värma på grillen dom hade med. Korv, bröd och oboy fick dom med. Och vi plockade i hop massor av varma kläder.
 
Fotograf: Tomas Karlsson
(null)

(null)

(null)

Fotograf: Gabriella K

(null)

(null)



Jag har slut på rökelse och kom på en jättebra idé..Jag har ju massor av blad från Eucalyptus som jag torkat och har som potpurri eftersom bladen doftar så gott. Jag tänder eld på ett blad och så får det glöda ner, röken som sprider sig luktar fantastiskt gott. Finns ingen bättre doft än eucalyptus. Tyvärr är jag den enda i familjen som gillar rökelser.
 
 
 
Tittade på tv häromkvällen och det var ett program om operasångaren Rickard Söderberg. Vilken härlig människa han är och han förklarade hur han brinner för operan. Han förklarade opera som dramatiskt..på liv och död. Jag kan inte annat än att hålla med. Jag har lärt mig att uppskatta viss opera. Mina grannar är ju operasångare och när dom sjunger så går jag gärna och tittar. Det är verkligen vackert. Inget jag lyssnar på till vardags men vid vissa tillfällen och live så är det faktiskt mycket berörande och fint.
 
 
Mina härliga grannar efter nyårskonserten i Glanshammars kyrka.
Katarina och Ulf.
 
 
 
Jag köpte ju några färgglada tröjor förra veckan som jag blev så nöjd över. Nu har jag hittat en till i en härlig grön färg. Kul med lite färg, jag har ju så mycket färglösa kläder annars.
 
 
 
Så här såg min jobbtelefon ut när jag kom i Måndags. Den hade feber. :)
 
Vilken rolig öl det finns nu lagom till påsk.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela