evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Hjärtesorg

Publicerad 2018-03-08 17:39:46 i Allmänt,

 
Jag har inte riktigt haft någon ork till bloggandet i veckan. Inte nog med det elände vi går igenom så har en annan familjemedlem fått hjärtesorg. Att man som förälder måste genomleva sina barns sorger är jobbigt. En del av livet som ger livserfarenhet men som är så oändligt tung. Alla har vi varit där men jag är extra känslig och lider så enormt med mina barn, jag känner samma smärta och sorg. Jag förstår att den är villkorslös kärlek men det gör det inte lättare. Dessutom är min andning extremt dålig och jag har syrebrist, det förstår jag men accepterar det eftersom det är kroniskt. Tror det blir värre av stressen som sorgen och kämpandet innebär.
Pappa ligger kvar på sjukhuset och läget är oförändrat och min mamma har haft ytterligare ett hjärt-flimmer.
Alla mår toppen! (Ironi)
 

Satt hemma och jobbade ifatt lite i Lördags i ett av sönernas rum och skådade detta.
 
Kärlek.
Helgen gick annars åt till tröst. Det fikades och tittades på gamla barnfilmer på VHS. Ja, den dammade jag av och kopplade in.

Ungdom U har i en veckas tid nu satt ut sin gamla medicin. Jag märker att u påverkats, varit uppe sent och varit lite orolig. U märker själv inget. Nu har U smugit igång med med nya medicinen, ska bli spännande och se om den ger resultat. Jag är orolig under tiden vi sätter ut den gamla och startar upp den nya medicinen. Jag är rädd för biverkningar och barnvaktar och övervakar i smyg. U tycker inte att det behövs men jag är på min vakt.
Min vän V`s dotter och pojkvän som bor i USA kommer till Sverige nu i Mars i en vecka. Vi ska hämta dom på Arlanda och får ett dygn tillsammans med dom vilket U ser väldigt mycket fram emot, Så skönt att få ut U på lite roligheter som U själv vill. Dessa människor är några av dom människor han tycker mest om här i världen.  Det är skönt att ha något att se fram emot.
 

(null)

 
 I dag är det Internationella kvinnodagen. Jag vill hylla mina fantastiska väninnor som alltid finns där för mig. Mina fina kollegor, min mamma, syster, mormor och farmor. Alla fantastiska människor och starka kvinnor som jag beundrar.
(null)

 
Bakade en lite söt kaka dagen till ära i en form jag faktiskt aldrig använt förut.

Nu kämpar vi på en dag i taget.
 
Jag har städat lite i lådorna i köket och fått ordning :)
 

(null)

( Skojar bara, lånade bilder)
 
 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela