evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Minnen och saker

Publicerad 2018-03-11 17:28:00 i Allmänt,


Ja, det har jag försökt med i några dagar, tror det är bra.
Att jag inte åkte till Mello finalen var nog smart men även lite sorgset. När jag fick ett sms från syrran inne på arenan med texten "Miss you" blev jag faktiskt lite tårögd. Och när man ser minnesbilder som dyker upp på Facebook, ser i tidningen vilka som varit på efterfesten så känns det sorgset. Jag har ändå varit med i fem år.
Riktigt roliga minnen.
 
 
 
 
Även detta gulliga minne dök upp på Facebook....
 
 
Nåväl, jag har haft några dagar med lite kvalitetstid med sönerna.  Är man borta från kontoret en nån dag får man alltid sådana här bilder från kollegorna som är inne på mitt rum och snor godis. Dom är för härliga.

Malte och jag åkte runt på lite loppisar i går. Han är främst ute efter LP-skivor.
Vi såg denna annons och åkte dit.
Jättebilligt men han hittade inte vad han sökte. Han vill ha Ebba Grön, Imperiet, Led Zeppelin, Queen och annan gammal rock. Han hittade dock denna för 30.- en klassiker.
 
Han letar också efter en blomlåda med spalje som man kan renovera och fixa till. Typ en sån här:
Men det går säkert att bygga en själv.

Jag är så sugen på att måla köksmöblerna svarta. Tror jag ska försöka mig på det så fort man kan vara ute.
Såg dess fina inspo bilder på artyswede.se Bilden på en eucalyptus kvist måste jag ju bara ha.

(null)

(null)

 
 
Måste säga att vi även såg en annons på kaniner till salu i Glanshammar. Åh herrgegud vad sugna vi blev på den lilla skäggiga kaninen med frisyr.

Vi har ju haft en kanin som hette Lilly. Malte fick henne när han fyllde 4 år och hon blev 9 år. Hon hade också frisyr och vägrade bo i bur. Hon hade ett helt rum för sig själv och gick på låda. Hon älskade att leka med ballonger och bollar och var bästis med vår katt Sushi.
 
Vi ska inte ha någon mer kanin men dom är ju så söta och mysiga.
Men katter är ju också mysiga.
Tog mig en tur till HM i Fredags och handlade för mitt presentkort jag fick när jag fyllde av Mickes föräldrar.
Jag köpte 4 blusar/tröjor på rea för 420.-

Min kompis var och shoppade i går och hittade detta glas på Gamestop som hon köpte. Precis den frasen jag älskar från Game of thrones. Älskar rekvisitan i bilden....inte hon som tagit bilden men hennes man...vi har samma sjuka humor allihop.
 
Glasen finns i andra former som jag egentligen föredrar men dom hittade jag på utländska sidor såklart.....kaffemuggen fanns dock på en Svensk sida.
 
 
Några fler roliga smycke citat från Smolk:
 
Har varit hos farmor idag och gjort rent hennes lampor. Hon har två kristallkronor som vi rengjorde med en kristallspray. Hon hade ett sånt snitsigt knep. Man hängde ett utfällt paraply i kristallkronan och lade i några tidningar så kunde det droppa ner där när man sprayade. Husmorstips. 
 
Nu laddar vi för en ny vecka med många nya utmaningar och grejer jag måsta ladda för och förmodligen få kämpa för. Och, ja det mesta har med sjukvården att göra. Fortsättning följer...
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela