evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Skogens rikedom

Publicerad 2018-11-18 16:14:14 i Allmänt,

 

Skogen har nog det vackraste material man kan inreda med. Granar,grenar, gran-tall-och en-ris, kottar, mossa, ljung....ja allt som man vill.


Det blev en promenad både i går och idag. Idag plockade jag och syrran lite diverse skogsmaterial. 

 Ett par bilder från gårdagens kvällspromenad hemma på gården.

 
 
Fixade lite med de överlevande bladen från Halloweenbuketten jag fick av syrran..
 
 
 
  (null)
 
(null)

Pumpan har gjort sitt och jag tror att en tandläkartid är för sent för denna..
 
Ljungkransen har också gjort sitt, den har vissnat.
(null)
 
Den var lite finare när den var nygjord.
 
 
(null)
 
 Dagens skörd av skogspromenaden med syrran på vårt nyfunna braiga ställe där vi plockade svamp sist. Fanns svamp nu med men nu fokuserade vi på annat.
 
Smågranar uppdragna med roten att sätta i vaser...
 
 
Enris som blev till en ny dörrkrans nu när ljungkransen gjort sitt.
 
 
 
(null)

 

En liten gran till trappen...
 
Lite nytt pynt i ljuslyktan...
 
 Granris i blomlådorna...
 
Hade lite hemlig dryck i julgranskulan medans jag pysslade.
 
Jag tänker inte ta in smågranarna förrens efter ThanksGiving. Börjar väl julpynta till första advent, kanske något tidigare. 


Måste tipsa om en väldigt god doft på sköljmedel, jag som är känslig för starka dofter. Denna luktar kanongott och milt.
(null)
 
Och när jag ändå är i tipsartagen så var detta en jättegod och lättlagad rätt. Jag gjorde dubbel sats eftersom vi är fyra. Köpte en färdig kall rödvinssås på ica som var skitbra.
(null)
(null)


 
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
(null)
 






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela