evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Happy ThanksGiving

Publicerad 2018-11-22 09:28:30 i Allmänt,





I dag är det den fjärde Torsdagen i November. ThanksGiving Day.
(null)
 
Jag vill ändå börja med att fortsätta berätta om det jag skrev sist, om sjukvården.
I går ringde handläggaren på försäkringskassan och hade fått in läkarintyget som hon sa var väldigt välskrivet och noggrant. Det sa även sjuksköterskan på unga vuxna så det ska han ha en eloge för iallafall. Däremot hade han skrivit att vi varit i kontakt med bup vilket är fel. U var redan vuxen när vård söktes första gången. Har inte läst läkarintyget själv än så han kanske bara skrivit fel. Den första instans vi sökte till var akutpsyk. Hur som helst, handläggaren var bra att prata med och hon frågade massor. Besked kommer inom en månad. Skönt ändå att ärendet är på gång nu äntligen. Otroligt trögt har det varit.
 
(null)
Tillagning av kalkon
(null)
 
 
(null)
 
(null)

Enris på tvätt, ska vara till uppläggning.
(null)

Inser nu att jag borde vänt på kalkonen. Ser ju snyggare ut med benen i vädret. 
(null)

(null)

(null)
Tillagning av pumpapaj
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)

(null)

Jag fuskade lite i år och köpte smördegsplattor som pajskal. Tryckte bara ut dom i en form. Sen gjorde jag pumpapuré som i receptet för pumpkin spice latte, receptet längre ner i inlägget. Använde även pepparkakskrydda istället för alla kryddor i receptet. Sen använder jag kondenserad mjölk istället för grädde.
Annars är detta ett bra recept att använda.
(null)
 
 
 
 
 
(null)
 
Kvällens middag med grannarna, alltid lika mysigt och trevligt.
 Vackra Esplunda.
  (null)

(null)

(null)
(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

  (null)

  (null)
(null)

(null)

(null)

(null)

Avslutade aftonen med en pumpkin spice latte decaf. Tacksam för dessa fina grannar och våra traditioner som vi håller fast vid sen vi alla kom till gården 2005. Vilken rikedom.
(null)

(null)

(null)

 
(null)
 
(null)

Avslutar med min lilla favorit knöl gurkmeja. 
Har några recept jag vill dela igen på denna hälsoknöl.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 














Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela