evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Konferens och avtackningsmiddag

Publicerad 2018-10-21 09:53:47 i Allmänt,

 
 
 
Årets konferens på vackra Säröhus på Särö utanför Göteborg är avklarad.
Tågresan ner och hem var katastrofal men i övrigt var det som vanligt välordnat och jättetrevligt.
Härliga kollegor från hela Sverige, god mat, aktivitet, spa och spännande föreläsningar.


 
 
Utsikten från lunchbordet var makalös
 
Kristallkronor i alla rum även på toaletterna.
 
 
Tävlingar i lag
 
Tyvärr var jag inte i det vinnande laget i år utan dessa stjärnor vann. Välförtjänt.
 
Vi hann med lite spa och Prosecco innan middagen.
 
 
 
 
 
Chefen delade ut spettekakor och presentkort till jubilarer efter middagen.
 
Inte första gången man suttit med spettekakor på tåget. Men troligtvis den sista eftersom vår chef som är från spettekakeland Skåne snart ska gå i pension.
 
Jag var ingen jubilar men kom ändå hem med dessa två. Den lilla fick jag av chefen eftersom han vet att jag är den enda som gärna vill ha en. Den andra fick jag av en kollega som inte tycker om dom.
(null)

 
Och igår hade vi kollegor i Örebro avtackningsmiddag för denna fina kille. Vår Jörgen som fått lämna skutan ofrivilligt. Han är så oändligt omtyckt av alla så även om det var en trevlig middag så var den så oändligt sorglig.
Men han blir inte av med oss så lätt eftersom många av oss hänger i hop även på fritiden.
 
Vilket härligt gäng vi är i Örebro. Världens bästa kollegor. Vi hade även med kollegor från Värmland, Dalsland  och Västmanland.
 
Min fina gamla kompis Gunnar var med. Han bor numera i Eskilstuna och jobbar i Västerås så man ses inte så ofta.
 
 
 
God mat på Stora Örebro.
 
 
Mina bästa killar. Lasse höll fint tal till Jörgen.
 
Presenter från kollegorna och alla var tagna och rörda men också många glada skratt under kvällen.
 
 
 
 

Jag bar min farmors diamantring från Amsterdams diamantfabrik som jag fått ärva av henne samt min farfars vigselring som från början var min farmors farmor. Daterad 1898. Så glad att ha fått dessa vackra arvegods medans hon lever. Vigselringen fick jag när farfar gick bort och diamantringen fick jag nyligen. 
(null)

(null)

Hittade dessa vaser/burkar i farmors matkällare som jag fick av henne. De ser ju ut som Ernsts vaser. Jättefina.
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela