evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Skogspromenad

Publicerad 2018-10-14 10:02:52 i Allmänt,


Vilket härligt höstväder vi har. Indian summer. Till och med ringblommorna har vaknat till liv igen. Här tittar en upp i gruset.

 
(null)
 
Grannens fina klätterväxt på husväggen som brukar vara grön har fått en röd höstlig färg.
(null)
 
 
(null)

Syster Lisa och jag åkte ut för att plocka lite svamp igår. Vi parkerade bilen och direkt utanför växte det massor av trattkantareller i en härlig trollskog full av mossa. Ett ställe vi aldrig tidigare varit på. Det blev inte många steg i den skogen.
 

 
 
(null)
 
(null)
 
(null)

Detta är min skörd, Lisa hade lika mycket. Vi satt ute i solen och rensade och åt smörgås och drack vin.
 
(null)
 
(null)

Sen blev det kantarellsoppa.
(null)
 
(null)

Vi hann med en loppis och en gårdsbutik innan skogen. Jag köpte några fat, skålar och krukor. Behöver stora krukor till några blommor jag fått av Lisa som behöver planteras om. Hittade inga stora krukor med har några lerkrukor som får duga så länge. (Ingen bild på skålarna de står i diskmaskinen)
 

Gårdsbutiken var riktigt mysig med fina blommor och saker.
 

 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)

Vi hann även med en långpromenad efter soppan på ägorna här hemma. Det hade börjat skymma när vi gick och var bäcksvart när vi kom hem. Blev inga bilder.
Blomplanteringen får bli ett projekt idag/kväll ska till farmor och tvätta och städa först.
 
Skulle vilja ha sådana här fina pampas vass i en vas. De växer här hemma men har en annan färg och ser lite vissna ut nu. Men de finns att köpa på Jacobssons möbler. Ska leta lite till här hemma först.

Fick en present av en kollega häromdagen när jag var irriterad och arg på folk.
En bra brandfilt. Då blev jag lite gladare igen. Lättköpt.

Jättebra att ha hemma tillsammans med brandvarnare och släckare såklart. Viktigt.
 
Hittade en påse i mina gömmor hemma som jag fått av en kompis i från USA från en av mina favoritaffärer. Cost plus World market. Den har jag till lunch-låde-påse nu. Jättefin.

Avslutar med en bild på Milo på spa och en julkalender jag gärna vill ha.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela