evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Gren och pilblad

Publicerad 2018-09-19 10:04:39 i Allmänt,

Jag gick ner till jobb grannen Jacobssons Möbler i Måndags för att köpa en present till min kollega Sofia som fyllde år. Dom har en gren hängandes över ett bord där som dom dekorerar med lite olika grejer. Nu hade dom hängt Pilblad på tork. Tyckte det var jättefint.
(null)
 
(null)
 
(null)

Jag fick lite inspiration och gick ut för att leta efter en bra gren. Hittade en direkt runt husknuten efter vägkanten. Den släpade jag hem. Nu måste jag bara hitta en bra plats för den att hänga. Ovanför borden har vi ju lampor.

Sen kan man ju dekorera efter årstider med ljuslyktor, ljusslingor, torkade örter osv.
 
(null)
 
 
Tror säkert det finns något Pilträd i närheten som jag kan plocka några blad av.
Annars har jag ju massa mynta som måste hängas på tork.
 
(null)
 
 
En present blev det i alla fall till Sofia och turligt nog hade hon själv tänkt köpa denna kanna eftersom hon redan köpt ett uppläggningsfat i samma stil på just Jacobssons möbler.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)

Tjejen som hjälpte mig i butiken och har gjort mycket av inredningen bla grenen har en jättefin Instagramsida och blogg. Hittade dessa ursnygga byxor från Noa Noa som hon har ett samarbete med. Måste försöka hitta dessa.
(null)
Kanske är dom här? Men ser klar mycket snyggare ut på henne.
(null)
Här nedan ser ni ett smakprov på hennes instagram samt hennes bloggadress. Jag ska i alla fall följa henne nu för lite inspiration.
(null)
 
(null)
 
Micke har grävt upp pepparrot. Två andra kollegor ville gärna ha lite. Bra att ha till inläggning av gurka också. För lite krisp och hållbarhet.
Härligt att det växer vilt på tomten.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Micke plockade även lite svamp häromdagen. Kul att det börjar komma lite nu. Ska försöka ta en tur jag med.
(null)
 
(null)

Lite andra inredningstips till garage och lådor. Ska nog skaffa mig en godislåda på jobbet.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)

(null)
Lagade en grön ärtsoppa igår. Så jäkla enkelt. Bara att koka upp frysta gröna ärtor i hönsbuljong, en gul lök, salt och peppar. Mixa och i med en skvätt grädde och koka upp igen. Vill man kan man ju knapersteka bacon eller halloumi och toppa med.
(null)
 
Och i förrgår blev det en hitte-på rätt. Wokade kyckling och grönsaker och kokade ris i kokosmjölk.
(null)

Egenodlat
(null)

Köpte en juice på Ica Maxi häromdagen. Men det är ju så lätt att göra egen.

Gjorde typ en likadan idag men hade päron istället för äpple och hade även köpt färsk gurkmeja som tyvärr var rutten så jag fick ta pulver istället.
 
Blev en variant till med egna björnbär, hallon, citron, ananas och selleri.
(null)

(null)

Malte ska på audition på Slottet idag. Han fick frågan från handledarna från sitt sommarjobb. De söker skådespelare till skräckvandring på slottet till höstlovet. Kul att han nappade. Riktigt bra erfarenhet om han får det.
Han köpte så fina planscher på Ikea häromdagen när han var där med kompisarna. Dessutom jobbar han med en portfolio för tatueringar som är så otroligt fina, men dessa får jag inte fota ännu.

Gällande ungdom U så har vi lagt i en ny växel för att snabba på utvecklingen i vården. Jag på mitt sätt och min kompis på en annan instans. Det ser lovande ut och vi hoppas på en snabb förändring nu så U kan komma igång med livet. Mamman håller på att ta slut och har inte sånt driv längre men tog mig i kragen med stöd och hjälp av den bästa. Collan.
 
 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela