evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Påskafton

Publicerad 2019-04-20 14:13:55 i Allmänt,

Påskafton började med frukost ute sen var vi i princip ute ända till solen gick ner. 

(null)

Mimosa med påskägg i när gästerna kom.
(null)

(null)

Sen blev det äggjakt. Jag hade spridit ut dessa ägg i trädgården med två ledtrådar var. Hittade man nån annans ledtråd fick man lägga tillbaks ägget.
(null)

Korgarna var utplacerade på olika ställen.
(null)

Äggjakten i full gång.

(null)

(null)

(null)

(null)
Alla hittade sina och var nöjda med sitt personliga innehåll.
(null)

(null)

(null)

(null)

Sen hade Malte fixat en äggjakt till mig och Collan. Vinjakten, den innehöll tre ledtrådar.
(null)

(null)

(null)

(null)


(null)


(null)

(null)

(null)

Och så hittade vi våra vinglas med lock. Det var prosecco i och hade exploderat på Malte eftersom det var lock och bubblor. Fick ha locken lite på glänt. Jättekul vinjakt och så kul ordnat.
(null)

(null)

(null)

Sen blev det lite inomhuspyssel. Vi gjorde sushi. Alla fick göra sin egen.
(null)

(null)

Vi åt inne också.
(null)

(null)

(null)

Kolla in vilken lämplig avocado till häxan i Esplunda och de underbara servetterna.
(null)

(null)

Vacker äggtårta som Collan köpt med.
(null)

Och jag hittade en påskmugg som jag glömt att vi hade. 
(null)

Jag har den snyggaste bästisen. Snart fyller hon 50 år, det kan man inte fatta. Vi har varit kompisar i över 30 år. Så glad att jag har henne.
Världens snällaste människa. 💛
(null)

(null)

Resten av eftermiddagen satt vi i solen spelade och sjöng och lyssnade på nostalgimusik. En sån himla skön dag.
(null)

(null)

(null)


(null)


Glad Påsk!




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela