evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Psykolog och Notre Dame

Publicerad 2019-04-16 11:20:50 i Allmänt,

Det är riktigt tråkiga nyheter att vackra katedralen Notre Dame i Paris brunnit.
Jag och Collan var där för några år sen, säkert mer än 10 år sen! Den är så oroligt vacker.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dessutom var Noah helt galen i filmen Ringaren i Notre Dame när han var liten. Alla fina figurer på byggnaden var ju så unika.
 
 
 
 
Skönt att våren är på gång och att få lite Påskledigt snart.
 
(null)

  (null)

(null)

(null)
(null)

 
I dag var äntligen första besöket för ungdom U hos en psykolog efter nästan två års väntan.
Jag var med på första besöket för att se hur upplägget blir. Psykologen var supergullig och både jag och U fick starkt förtroende för henne. Så,så skönt efter alla turer och alla olika läkare/sjukvårdspersonal vi träffat.

Det börjar med en neuropsykologiskt utredning för att se om någon diagnos finns och som man sen kan utgå därifrån. Den tar 6-8 besök och dessa är redan inbokade 1 ggr/vecka. Finns ingen diagnos utreder man vidare med psykolog varför depressionen uppkommit och hur man ska gå vidare. Otroligt skönt och en sådan lättnad för både mig och U att det har kommit igång och att vi tycker psykologen var så bra.
Äntligen kan livet starta igen för U som varit på paus från livet i två år. Dyrbara ungdomsår som gått till spillo. Hoppas att de kan tas igen snart med råge.
Vi är hoppfulla! ❤️
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela