evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Sådd och ägg

Publicerad 2019-04-12 13:58:52 i Allmänt,

Har arrangerat lite påskägg i korgar som ska upp till Påsk. Ska pynta lite i helgen.
Mina fina folieägg
(null)
 
Och våra handmålade ägg
 
(null)
 
Dom här är till äggjakten, kan man lägga nåt i som en skattkarta till barnen som är över 18 allihop. Ja inte Malte han är ju inte 18 förrens den 29/4
(null)
 
(null)
 
Fyllt på förrådet av selleri. Oh Joy, nu ska det smaka....dag 3 🤢 Börjar faktiskt vänja mig men gott är det inte!
(null)

(null)

(null)

Fick några frön av en kollega förra året. Jalapeños och Jalapeño bikers bell som är asstarka.
Fick ner dom i lite jord nu, får se om det blir nåt.
Det andra är selleristjälkar som jag lagt i vatten, man ska visst kunna gro selleri på det viset.
Kul att testa.
(null)
 
(null)
 
Jag brukar ha dille på att så och plantera men sen blir jag så jäkla trött eftersom hjortarna äter upp allt så jag skiter i det i år. Ska jag sätta nåt får jag ha det i växthuset annars blir det bara blommor.
 
 Penséetjuvarna...såg dom varit och ätit upp grannens penséer också.
 
(null)
 
(null)
 
Påskpyntat lite mer ute.
 
Lite björkris...ja det är ett glas vin på bänken. 
(null)
 
(null)
 
Sushi njuter av vårsolen.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
Påskkorgen är numera upptagen av ägg, sorry stumpan.
(null)
 
(null)
 
Lite nya kvistar. Äpple och plommon.
(null)
 
(null)
 
Överbliven blomma från en stor bukett. Föredrar små enkla kvistar i en liten vas.
(null)
 
 Älskar denna tavla och kudde, så himla roliga. Vill ha!
 
 
 
(null)
 
 
 
 
(null)
 
 Trevlig Helg!
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela