evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Barndoms möte

Publicerad 2019-08-02 13:20:27 i Allmänt,

 
  
Var i Karlskoga, min barndomsstad häromdagen. Fint i centrum med alla blommor.
(null)
 
 
(null)
 
Jag och min barndomsvän Camilla hann med en efterlängtad träff med många glada skratt. Hon bor sen länge i Skåne men var hemma på besök hos föräldrarna en tid. Passade på att få till det efter 23(!) år.
Jo det är sant, sist vi träffades var på hennes bröllop 1996 men vi har ju hållt kontakten via sociala medier, brev och så. Det kändes inte som det var 23 år sen utan möjligtvis 3 år sen. Hon var sig precis lik, så kul att få prata gamla minnen och prata om livet.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
En sorglig sak var att när vi gick en sväng runt stan såg vi en kille som Camilla var ihop med typ när vi var 13 år. Jag var tillsammans med hans brorsa. Jättegulliga killar som var från Färöarna. Han satt bland a-lagarna på bänken utanför systembolaget, troligtvis hemlös. Han såg helt borta ut och så himla sliten. Det var verkligen sorgligt. Vi ville gå fram och presentera oss men han verkade inte vara i nåt bra skick, tonen i gänget var lite aggresiv så vi avstod. 
 
 
Vi bodde grannar och började första klass ihop sen gick vi i samma klass tills vi skildes åt i gymnasiet. Bästisar hela tiden. Både i skolan och på fritiden. Vi har gjort allt ihop.
 
Här är skolavslutningen i ettan. Hon vid främsta pilen och jag ett hack bakom.
(null)
 
Också en skolavslutning, detta kan vara tvåen eller trean. Jag längst till vänster och Camilla längst till höger. Dom två närmast mig har jag kontakt med via sociala medier och de bor inte heller kvar i Karlskoga.
 
(null)
 
Behöver jag säga att vi gillade att klä ut oss? Ja, för mig har ju inte det gått över än!
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Hittad inga lite "nyare bilder" och inga från hennes bröllop. Får leta vidare, ligger säkert löst nånstans.
 
När jag letade gamla kort på henne så hittade ett på mig, syrran och Anders. Min brors brorsa. De har samma pappa. Tyvärr dog Anders förra året i Cancer alldeles för tidigt.
(null)
 
Nyare bild på fina Anders. Så otroligt lik sin pappa Per-Olof Book och brorsan Joacim.
 
(null)
 
 
Hittade lite bilder på mamma och pappa också.
 
Jag och mamma.
(null)
 
Pappa 21 år
(null)
 
Underbar bild på mamma i badet.
(null)
 
Mamma, Lisa och jag.
(null)
 
 
Vi ska på bröllop på Lördag. Vår fd granne Hasse ska gifta sig med Mimmi i Loka brunn. Hoppade in på Jacobssons möbler som ligger granne med mitt jobb och köpte en bröllopspresent.
 
Vilka fina väskor dom hade, vill ha alla.
(null)
 
 
 Tänkte köpa nån Ernst vas eller skål men hittade dessa korgar i näver. Dom skrek ju "Hasse" som är från Lappland. Man kan ju ha ved i den eller kuddar eller filtar. Dom har ju precis köpt ett gammalt charmigt hus med massa kakelugnar så den passar nog där. Jag valde den största.
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Dom ska gifta sig i mitt favoritkapell på Loka brunn. Älskar det kapellet och passar ju Lapplänningen Hasse utmärkt. Jag ser framför mig hur han skrider in i en folkdräkt från Lappland med näbbstövlar till. Nåväl, det kommer nog inte hända.
(null)
 
(null)
 Lite jobbigt kommer det bli att åka dit eftersom sist jag var i Loka var mamma med. Det var i Mars, en underbar dag med henne. 
Syrran, svägerska, Malte och två brorsbarn var med också. 

(null)

(null)



Här är dom lyckliga tu hemma hos oss.
(null)
 
(null)
 
Kanske ska jag ha min farmors handsydda klänning på mig. Men bara kanske.
(null)
 
Tårta i veckan på jobbet för en kollega som fyllt år.
(null)
 
(null)
 
Eftersom statistiken ofta är ur funktion här på bloggportalen önskar jag att ni trycker på hjärtat när ni läst om ni vill. Jag skriver mer ju fler som läser. Vill ha lite koll på aktiviteten så jag inte bara skriver för mig.  
 
(null)
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela