evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Grannmiddag

Publicerad 2019-02-24 16:35:33 i Allmänt,

 
Plockar och donar med alla blommor jag fick i Måndags, eller resterna av dom. Några är fortfarande jättefina. Tulpaner är ju inte särskilt hållbara men de andra ser fortfarande ok ut.
Får omarrangera lite, snitta om och fylla på med färskt vatten.
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
(null)
 
 
(null)
 
(null)
 
Lte vårblommor hade kommit upp i rabatterna vid farmors hus.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Nya mysisarna är så så sköna. Söt med rullar i håret! 😂
(null)
 
(null)
 
Det visade sig att denna fina middags inbjudan från grannarna var ett överraskningsfirande för att jag fyllt 50 år.
 
 
 
Champange minsann.
(null)

(null)
 
(null)
 
(null)
 
Så fint dukat vid min plats.
(null)
 
(null)
 
  (null)

Uffe hade fixat ballonger i sann Evalotte anda, men det insåg han nog inte själv.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Det bjöds på förrätt, huvudrätt, efterrätt och tårta.
(null)
 
(null)
 
 
  (null)

  (null)

(null)

(null)
 
Och massor av skönsång såklart
(null)
 
(null)
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Så fina kort och presenter. Jag fick bl.a en jättefin fotobok med fina bilder av oss grannar och våra påhitt.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null) 
 
Katten Felix hade badring på sig och var så himla söt. Hade haft tratt men han lärde sig att klia med den så såret han har inte läkte. Då blev det badring.
(null)
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null) 
 

Den här boken om Esplunda där vi bor var så himla fin och rolig att läsa. Malte tyckte särskilt att det var kul eftersom dom läser om konstnären Stellan Mörner i skolan. Många av hans verk finns här på gården och även Stellans atelje ovanför biblioteket. Ska be Magnus att vi får komma in och titta i biblioteket och fråga lite mer om Stellan. Så intressant med denna historia. Grabbarna är ju i princip uppväxta här på gården och har ett stort intresse för dess historia.
 
(null)
 
(null)
 
Tack kära grannar för en fin kväll.
 
Malte har köpt en Noice lp skiva. Mina stora idoler i mina tidiga tonår. Riktigt kul.
 
(null)

(null)

 
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela