evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Min 50 års dag

Publicerad 2019-02-19 18:01:31 i Allmänt,

Den 18 Februari 1969 såg jag dagens ljus på Lindesbergs lasarett.
I går fyllde jag 50 år. 
(null)

Jag började dagen på jobbet för att vi skulle fira två 60-åringar som vi försökt få till att fira länge. Den 18:e Februari var perfekt eftersom båda var på plats. Jag ville såklart vara med även om jag hade rätt till permission på min dag.
Gubbarna blev firade med fina graverade snusdosor, blommor, whiskey och Whiskeyglas/karaff.
(null)

(null)




(null)

Jag fick presenter av 4 kollegor på morgonen och när jag fick ett prinsessdiadem som jag blev beordrad att sätta på mig förstod jag att dom skulle fira mig med. Måste säga att jag fick stresspåslag och svettades som en tok. Trodde jag kommit in i klimakteriet på min 50 års dag men då sa nån att ventilationen inte funkade och måste felanmälas, det var ju en hel del folk i byggnaden pga firandet också. 
(null)

Fick vin, bubbel, godis, en superfin vas, två örhängen, tiaran och så fint skrivna kort.
(null)

(null)

(null)

Smörgåstårta, cider och silviakaka som jag bakat bjöds det på, vi var runt 30 personer, och när min arbetsledare från Norrköping dök upp förstod jag att jag var i centrum. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Blommor till oss alla tre.
(null)

Present från kollegorna.
(null)

Så fina Efva Attling smycken och blommor. Love knot. Halsband, armband och örhängen.
(null)

(null)

(null)


(null)

Min arbetsledare hade med ett presentkort från företaget som var minst sagt generöst. 
(null)


Alla presenter från kollegorna (60 st) och företaget.
(null)

(null)

(null)


Fick skynda mig hem och duscha innan kvällsgästerna kom. Micke hade fixat hämtmat och tårta.
Fick så mycket fina kort, blommor och presenter.
(null)

(null)


Champange, vin, smycken, vaser, spabehandlingar, presentkort, lampor, telefon, skålar, inredningsprylar, myskläder och smycken.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
 
(null)

Iitala vas
(null)

iPhone 8 plus
(null)


(null)

(null)

Vackra blommor
(null)

Roliga kort
(null)

Fina hälsningar, sång och lunchinbjudan.
(null)

Mysisar
(null)

(null)
 
Fjäderlampor
(null)

(null)

Fotografi
(null)

Roliga strumpor
(null)

Fina gäster och kinamat
(null)

(null)

(null)

God champange 
(null)


Fin tårta (null)

Akta lampan!!
(null)






(null)




(null)


Tusen tack för all fin uppvaktning.
Nu är jag vuxen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela