evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Tog in lite vår

Publicerad 2019-01-13 15:37:23 i Allmänt,

 
 Nu så...allt vintrigt och juligt är nu borta. Granarna satt jag i en hink med vatten ute, får plantera ut dom i vår. Tog in några kvistar från äppleträdet istället. 
Och lite gröna kvistar i små vaser.
 
 
 
 
  (null)

(null)

 
Den här stjärnan satt jag i trappen med en lampa i. Tycker inte den är julig utan den får sitta där året om.
 
 
 
 
 
 
 
(null)

(null)

 
Skulle behöva en sån här oas
 
Malte har köpt lite nya växter bl.a den här stora fina monsteran. Alla gröna växter var på 50% på blomstelandet igår.
  (null)

Han ramade in den här fina bilden också och ställde i sin hylla. Farbrorn är så bra gjord tycker jag.
 
(null)

Malte lagad sitt första hål i en tand i början av veckan. Snart 18 år och aldrig tidigare haft hål, det är bra gjort. Han var lite nervös men det gick bra.
 
Hittade detta fina fotot på mig och Malte vid Lindholmen för några år sen.
 
 
Och det här från Katarinas födelsedag för några år sen. Den dikten är så fin.

"Förklädd gud" av Hjalmar Gullberg



Än vandra Gudar över denna jord
En av dom sitter kanske vid ditt bord
Tro ej någonsin att en Gud kan dö
Han går förbi dig men din blick är slö 
Han bär ej spira eller purpurskrud
Blott av hans verkan känner man en Gud
Den regeln har ej blivit överträdd
Är Gud på jorden vandrar han förklädd

 
 
 
 
 
 
 
  (null)


(null)

 
 
 







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela