evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Kristaller

Publicerad 2019-07-29 04:56:24 i Allmänt,

 
Du har inte en själ
Du är en själ
Du har en kropp
 
 
 
När jag bodde hos Roberta i USA höll ju hon på med crystal healing. Det var ju rena hokus pokus för mig som då var i 20 års åldern. Men jag fick med mig kristaller och lite nytänk hem och har dom kvar. 
Intresset har alltid funnits kvar och senaste tiden har jag använt Collans chakraarmband för balans. Det flyttar mellan oss nu då båda är i obalans. 
 
 
Roligt nog har nu Noah börjat intressera sig för kristaller. Collan hittade den här boken till honom i Hjo. Och jag har gett honom en av mina kristaller som är i en berlock. Lite oklart vart mina andra kristaller är just nu.
Hittade även ett armband som varit Collans.
Hon har bra saker.
 
(null)
 
 
 
(null)      
 
(null)
 
(null)
 
Typ sådana här ska jag ha någonstans.
(null)

(null)

 
 
Lite information om olika stenar och chakran.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
Fick ett samtal från min bror att mammas aska nu finns klar för urnsättning. Jag är inte redo för det. Så otroligt jobbigt. Vi har bestämt ett datum. Jag vet inte om jag orkar...men så klart måste jag vara med. 
(null)
 
 
 
Mamma jag saknar dig nu när ringblommorna och krassen blommar och syrsorna spelar. 
Jag vill gå i skogen och plocka svamp med dig.
Jag vill gråta mot din axel och få råd i beslut som äter upp mig.
 
 
 
(null)
 
 
 
 
Jag blir glad av att hitta hennes recept i min kokbok. Specilellt de hon skrivit själv.
(null)
 
 
 
 
 
Träffade min gamla granne och vän Kristina på denna exakta plats i går. Ett kärt återseende med bra samtal, tårar och långa innerliga kramar. Min fina vän. Så många glada studer vi haft vid denna ladugårdsvägg. Nu var det mest tårar och sorg när hon rensade ut det sista ur garaget.
(null)
 
(null)
 
Älskade grannar. 
(null)
 
Fick några kollegor på besök i trädgården igår då de hämtade lite kräftor.
(null)
 
Lemonad, kaffe och kaka på mammas serveringsbord
(null)
 
(null)
 
Gjorde min goda salsa också enligt recept från USA.
 
(null)
 
Inte så snyggt men välanvänt
(null)
 
 
 
 
 
 
Bra sagt av Jonas Gardell i Skavlan.
 
(null)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela