evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Helgens fynd

Publicerad 2019-03-09 16:42:51 i Allmänt,

Malte och jag tog en sväng till farmor igår med fika från bullvivan och lite vårblommor från blomsterlandet. Även en bukett snödroppar från trädgården.
(null)
Dom hade små söta bakelser i form av semlor på bullvivan. Dessa är pyttesmå, jämför med biskvierna ovanför. Det var marsipan och smörkräm och nåt mer.
(null)

Ja, jag vet. Vi måste rensa och göra oss av med massa saker men under tiden hjälper jag andra att göra det. Genom att köpa begagnat.

Jag köpte 4 stolar för 50.- på annons. De hade klösmärken från katt på lädret. Vi slängde ut alla trasiga pinnstolar som vi haft vita tygöverdrag på. Dessa var lite lägre än rottingstolarna men ok för 50.-
Men blev ju bra som extrastolar med tygöverdragen. Tur jag hade 4 vita tygöverdrag som passade perfekt.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Det blev en sväng till myrorna också, Malte ville kolla kameror. Jag hittade ytterligare en Book skylt som jag kan ha på hyllan på kontoret. Har ju redan två svarta liknande.
(null)

(null)

Malte hittade en Grease LP för 25.- på vår loppis i Rinkaby. Jag hade den som ung och använde dubbelfodralet som vägg när vi gjorde Barbie hus. Få såg ju väggarna ut som dom hade massa plancher i rummet.
(null)


(null)

Köpte en vit pärlhyacint till mig själv när vi shoppade blommor till farmor. Så mysigt att få in lite vår.
(null)

(null)

Har lite kvistar kvar från buketten från jobbet.Men de är tyvärr också torra nu, jag brukar spara de torkade eucalyptus kvistarna. Fina ändå och doftar gott. Har gjort mycket potpurri av sådana blad. Min absoluta favorit doft. Sitter i sen min tid i Californien där jag bodde omringad av eukalyptusträd. 
(null)

(null)

Bästa fyndet gjorde jag ändå idag på Ica Parkhallen.
Raketost.
(null)

(null)


Inte rund och med snöre som förr, men samma utseende.
Har inte vågat smaka än, är rädd att bli besviken. Har ju så starka barndomsminnen att det var det godaste som fanns.
(null)


Har hängt med våra bästisar idag. 
Slingat hår, ätit pizza, fikat och kollat på Johan Glans. Härligt mysigt.
(null)

(null)

(null)

(null)

Fick med två vinkoppar från C som vi ska ha i Påsk. Malte ska göra en skattjakt med dessa fyllda med vin i påskägg. Äntligen ska vi vuxna också få ha äggjakt i Påsk.
(null)







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela