evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Kalas och städning

Publicerad 2019-03-31 20:44:00 i Allmänt,

  
 
Jag blir så trött på mig själv. Jag behöver inga påskgrejer, barnen är stora och vi ska inte ha någon äggjakt. Vad händer då, jo affärerna börjar sälja äggjaktsägg i pastell. Har inte funnits i Sverige när vi haft äggjakt. Fanns såklart i USA på min tid där. När vi hade äggjakt med barnen tog jag små chokladägg i folie och slängde ut så dom fick samla ihop ett gäng i en korg, sen fick dom en skattkarta och leta efter ett fyllt påskägg.
Men se där... nu finns det plastägg för just äggjakt. Vad gör jag...köper ett paket...bara sex stycken. Collan och jag kan ju leta efter dom.
(null)
 
(null)
 
Jellybeans behöver jag i mimosaglasen och till dekoration.
(null)
 
Har en fabless för folieägg, blir alltid något nytt varje år. Inget undantag i år. Brukar ha dom i en stor korg.
Hämtade in lite påskgrejer från garaget idag. Ser att det fattas lite som jag vill ha. Men tog inte in en tredjedel ens.
 
(null)

I går var jag hos farmor. Handlade, lagade massa mat och städade köket ordentligt. Torkade alla skåpluckor och rensade lite i skafferi och skåp. Fick med mig två brickor hem. Fina.
 
(null)
 
När jag kom hem fortsatte jag med mitt eget kök. Kylskåpet behövde rngöras, så äckligt. Plockade ut alla kylvaror på trappen och resten i hela köket. Såg ut som en knarkarkvart en stund. Slängde mycket också.
Hyllorna lade jag i badkaret i klorin och rengjorde med diskborste. I kylskåpet anväde jag denna antibakteriella spray. Superbra.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Så skönt att få det gjort, måste bara ta frysen också.
 
Härligt att vi har sjöutsikt från huset på vintern innan alla löv kommer på träden.
 
I dag har vi varit och gratulerat denna sötnöt på 9 års dagen. Min gusdon Angus, min yngsta gudson...har ju två till.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Mysigt att träffa Carolas moster Gun, mamma Maud och pappa Bengt också. De är så härliga.
 
 
(null)
 
Han fick bl.a en Englandsresa av sin mamma Carola och en massa GBP. Vi hade också gett honom pund så han kan köpa nåt kul i England.
(null)
 
 
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Det bjöds på så mycket gott i vanlig ordning.
Maud hade gjort smörgåstårta, så god.
 
Alt serverades på dessa ursöta papptallrikar med tillhörande muggar. Ska nog ha sådana på Maltes 18-års kalas. Han älskar ju sengångare och mosteraväxter. Finns visst på dollar store.
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
(null)
 
(null)
 
Ser att fler gillar ballonghumorn jag älskar.....
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Jag fick också en present av Moster Gun. Hur gulligt?
Älskar henne, hon är störtskön. Grabbarna älskar henne också.
 
 
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2021-01-10 20:08:57

Var har du hittat Wizz rengörings medel?

Postat av: Anonym

Publicerad 2021-01-10 20:08:57

Var har du hittat Wizz rengörings medel?

Svar: Oj, det inlägget är nästan två år gammalt så jag minns inte riktigt. Men jag skulle tro att den är från dollarstore. Dessa udda märken brukar jag hitta där.
Evalotte Book

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela