evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Vårigt och Snart Påsk

Publicerad 2019-03-29 07:37:14 i Allmänt,

Jag har alltid älskat Påsken och tycker det är mysigt att fira och pyssla och klä ut mig.
Ena sonen gillar inte Påsken alls, men jag harbändå alltid gått all in men pyssel, påskkorgar till barnen, påskägg, äggjakt, gäster och utklädd till påskkärring. Nu är dom ju vuxna killarna men jag kör på ändå. Ska ta in påsklådorna från garaget i helgen.
Här är lite bilder från tidigare år.


 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)

(null)
 
(null)
 
Jag och min syster i Nora, tidigt 70-tal
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
(null)
 
Och titta här...idag på jobbet fick jag den här söta av en fd kollega som nu ska bli kollega igen då hon börjar på Securitas i Maj. Hur söt?
(null)


(null)

Känns ju onekligen lite vårigt ute nu. Enda nackdelen är att det blåser så förbenat hela tiden. Jag kan inte vara ute när det blåser. Hatar det. Blir bara förbannad.
(null)
 
 
 
(null)
 
(null)
 
Micke fyllde år i går, 52. Här är en bild från 50-års dagen.
(null)
 
 
Vi gratulerade lite efter jobbet/skolan.
(null)
 
En kul grej från Jula. Bord/pall/kyltunna
Man kan ha den till allt. Fylla den med is eller kylklampar och ha dricka i, sitta på eller ha som sidobord vid solstolen.
Vi had fyllt den med lite paket.
(null)
 
(null)
 
 
(null)
 
 
Fick göra lite mer ingefära/gurkmeja/chili/citron/honungs dryck. Alla är inte helt friska än så vi kör på med detta en stund till.
(null)
 
Hittad denna härliga vårbild på mig ocg fd grannen Kristina för några år sen. Spontanvin vid i vårsolen mot en vägg. En av mina favoritbilder.
(null)
 
 
 👍🏼 = ❤️
 
 
 
 
 
 
 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela