evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Förkylningskur

Publicerad 2019-03-17 18:24:00 i Allmänt,

 

Jag är skitförkyld men astman är helt under kontroll för tillfället ändå. Riktigt otroligt. Jag brukar alltid bli sämre i astman när jag blir förkyld. Inte denna gång och det är jag verkligen tacksam för. Det krävs inte mycket för att man ska bli nöjd när man är van vid att vara sjuk. Däremot blir jag knockad rent fysiskt av en liten förkylning numera. Orken är ju på bott. Har gjort ingefära/gurkmeja/chili/citron/honungs-dryck för att mota förkylningen eller åtminstonde bli lite piggare. Mycket god blev den.

 
 
 
(null)
 
(null)
 
Bara att sjuda hackad/riven ingefära/gurkmeja (tog en stor ingefära runt 100g och massa små gurkmejor) och en halv chili i en lite vatten i 20 minuter. Max 60 grader. Jag använder termometer. Sen sila av och tillsätta två pressade citroner och en halv deciliter honung.
 
Två av mina fina kollegor varav en jobbar i Falun ser och hör och oroar sig på ett fint och omtänksamt sätt när jag är sjuk. Fick en bok av dom som inte ens kommit ut ännu. Hon i Falun skickade han på mitt kontor att åka till en bokhandel där dom meddelade att den är i tryck. Hur söta?
 
 
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
  (null)
Min fina bruka skål jag fick av min kusin i födelsedagspresent har fått lite innehåll.
(null)

 
Kolla in vad vildsvinen gjort på gärdet precis utanför hos oss. Bökat som satan. Dom vill man ju helst inte springa på.
 
 
Såg den här roliga om glögg i Julas och nu har det kommit en till. Bra när man inte har ork för Fredagsmys. 😂
 
 
(null)
 
(null)
 
 
Alla nya lådor är bra sovplatser.
(null)
 
 
I dag blev det en tur och retur till Arlanda för att släppa av Micke som ska på utbildning i Tyskland hela veckan. Malte och jag stannade på ett shoppingcenter i Västerås på hemvägen för lite mat.
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Eftersom jag inte hade något vettigt att skriva denna gång, blev det ett inlägg som detta. Men tack för att du läser. Kram






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela