evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Maltes födelsedag

Publicerad 2016-04-30 15:19:30 i Allmänt,

Min fina Malte fyllde 15 år igår, den 29 April. Han föddes på den dagen han var planerad.
En riktig solstråle är han vår sociala, kreativa, konstnärliga och godhjärtade kille. En fröjd att få vara hans mamma. Gulligare kille får man leta efter.





Så var det dags för ballongupphängning igen. Det börjar alltid lite snuskigt men blir fint sen.


Presenter och den obligatoriska tårt-hatten.


Inte ofta detta händer. En broderlig karm.

Vi grillade lite hamburgare och satt tom ute en stund men fikade inne.














Vi passade även på att gratulera kusin Emma.

Många fina paket fick Malte.





Och körtillståndet kom lagom till födelsedagen.

Noah var också mycket nöjd då Victoria meddelat att deras resa var bokad. Vilken flight och platsnummer. Vi bokade in Noah på samma flight och hamnade även bredvid Victoria. Snacka om toppenbra.
Vi har inte bokat hemresan än då vi måste kolla lite detaljer kring det först. Han vill ju åka direktflyg och då är det Norweigan som gäller.Han kommer i alla fall stanna i Kalifornien minst tre veckor.
 
Joacims pappa Per-Olof skulle ha fyllt 77 år den 29 April, samma dag som Maltes födelsedag. Han lever dessvärre inte längre. Han gick bort för några år sen. Men jag skickar en liten hälsning till honom ändå, han hade säker en riktig fest där han är.

Mamma hade tagit med morfars gamla termos som han alltid hade kaffe i på köksbordet. Den är så jäkla ful men jag ville spara den som minne.

Avslutar med en bild på min älskade lampa. Det blev så fint sken i den ju mörkare det blev.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela