evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Mors dag

Publicerad 2016-05-29 20:09:40 i Allmänt,

Det här är min lilla söta mamma Solweig. Grattis på Mors dag älskade mamma.
Hon har firat dagen med att bli bjuden på mat av min syster. Jag blev bjuden på lunch av min syster i Fredags och kunde då skicka med några presenter till mamma.

Mamma med sin Lars för några år sen. Han gick tyvärr bort i Höstas.

Mamma och Pappa på sin bröllopsdag.
Ja, ni ser ju vart jag fått mina vackra gener ifrån :)


Jag är mamma till dessa underbara killar.
 
 
 
 
 
Fick dessa små hjärtan från mina barn när de var lite mindre. De fick med sig pengar in i en butik för att själva köpa en present till mamma. Detta är vad dom köpte och jag älskar dom.
I år fick jag ett presentkort. De hade tänkt köpa några solcellslampor på Clas Olsson som jag gärna vill ha i äppleträdet ovanför bordet. Dom var tyvärr slutsålda men det skulle komma in fler i veckan så jag får älga dit och hålla span.
Den bästa presenten är ändå att få vara mamma till dessa fina pojkar. Det är ingen självklarhet att få barn. Och att få så fina, snälla, godhjärtade  killar fulla av empati är verkligen ingen självklarhet. De har alltid varit så artiga och lätta att ha med överallt.Jag är så stolt att få vara deras mamma.


Det blir nog fint med några sådana i grenarna.

Och kanske ett par sådana, också solcell.

 
 
 
De överraskade mig med detta snygga avlastningsbord också som Micke fixat (på min beställning)





Provpimpade det lite med hur jag ungefär vill ha det. Ska köpa nån snygg blomma och ha några ljuslyktor (Eventuellt solcell det med) Vattenbehållaren ska stå där och så tänkte jag köpa nya glasflaskor med sugrör. Jag har några rosa som står där nu men köper nog dessa från Clas Olsson när jag ändå ska dit.
 
Det är så otrolig fint och lummigt hemma nu. Plockade lite mer smörblommor.



Fler som gillade bordet.

När det regnar är det bra att använda rabarberbladen som paraply.

Vi åkte till Mickes föräldrar idag på mors dag. De har ett så fint växthus.






Micke hade köpt ett sånt fint Fikon träd till sin mamma.

Jag fick med mig lite Pelargoner från Svärmor också så nu har jag några. Det var ju så sorgligt att mina inte tog sig.
Nicke har byggt ett så gulligt hus till sin gräsklippare.

Vi åt Morsdags middag i Tiveden. Krogen i skogen.
Det låg verkligen i skogen och i en lada. Det var mycket god mat. Man fick inte fotografera där inne men det gjorde jag ju i alla fall i smyg.








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela