evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Adventspynt

Publicerad 2016-11-27 17:11:49 i Allmänt,

I Fredags gick jag och två kollegor och åt lunch hos vår nya jobb granne Jacobssons möbler. De har en liten restaurang inne på möbelaffären. Vi fick lite inspiration och tips från deras inredningshörna.



Granar med rost i glasvas. Den idén snodde jag.
 


Denna ljus- upphängnings idén snodde jag.


 
 
 




Denna köpte jag.
 
Eftersom det inte fanns någon ljus-manschett på så fick jag fixa till en. Lite papp och svart sprayfärg.
 
Sen klädde jag in den i lite granris.
 
Och så här blev det färdiga resultatet!
 
Smög omkring i skogen som en tjuv och drog upp små granar med rötterna.



 
 Hängt upp kransen på dörren.


Pimpat några mer ljuslyktor med ris, kottar och kanelstång.
 


 


 







Några hyacinter har fått flytta in.
 
 
Gran med rot i glaskruka.


 

 
 

 


 
 
 
 
 
 
Ja, det är mycket små granar runt omkring nu. Enkelt och fint.
 




 
Den lilla julstrumpan köpte jag också på Jacobssons.

 
Katterna har fått fint vid matstationen.
 





Hittade dessa kort från ThanksGiving 2015.


Och 2014.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela