evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Astma, örter och mat

Publicerad 2017-08-28 19:44:50 i Allmänt,

 

 
 
Jag kämpar. Har haft en mycket jobbig period med astman. Efter helgen känner jag mig lite bättre. Jag har lyssnat på kroppen och vilat. Har svårt för det. Orkade inte ens gå en promenad. Gick ca 400 meter och fick gå tillbaka. Trött pga syrebrist, känns som att gå i en bubbla, kommer ingenstans. Men som sagt, det känns faktiskt lite bättre idag. Lite.
 
Fick ett tips av en vän om naturläkemedlet Johannesört som är bra för lätt nedstämdhet. De är visserligen inte för mitt bruk även om jag också behöver en dos. Jag är ju inte direkt på topp. Ska i alla fall försöka få i mig lite te. Jag är ju helt för naturläkemedel. Har ju som jag skrivit tidigare flera böcker om det och jag kallas ju inte Häxan i Esplunda för inget. Undrar om det går att plocka Johannesört, torka och äta? Vart växer den?
 
 
 
 
Tomathalvan jag satt i en kruka i våras har börjat få tomater. Hade glömt bort krukan men den har klarat sig själv. Micke har såklart enorma plantor i växthuset, men denna är min som stått ute utan omvårdnad. Och basilikan som Micke har i växthuset är stort som ett träd.
 
Motorkatten Sushi sitter på fyrhjulingen och väntar på skjuts. Hon tröttnade och la sig på den solvarma trappan.
 
Köpte lite kaffebröd till jobbet häromdagen på ett bageri som heter Bullvivan. De hade så otroligt söta bakverk.
 
 
 
 
Jag fick en enorm godispåse av en fin kollega häromdagen. De vet vad jag tycker om.
 
 
Provade på shuffleboard med några kollegor förra veckan. Det var riktigt roligt och kan rekommenderas.
 
Shuffleboard kvällen avslutades på Fratelli med god mat och dryck och mycket trevligt sällskap.
 
 
Första gången jag provade en Aperol Spritz. En Italiensk fördrink. Lite bitter, mycket god.
 
Antipasto, pasta, pizza och gott vin.
 
Det blev även en lunchdate med Lucas och Michaela i veckan. Vi hade lite att prata i kapp och Lucas är ju så himla söt. Snacka om starka Freij gener från pappa.
 
Nu är det ny vecka och nya möjligheter. Vi kämpar vidare. Tur man har bra folk omkring sig, det underlättar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela