evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Julhandling

Publicerad 2017-12-21 19:47:28 i Allmänt,


 
Ja, usch och tvi för julhandeln. Tur man kan handla det mesta på nätet. Har sprungit runt i dag och julhandlat både på stan och i Marieberg. Var på lager 157 och handlade lite klappar och servetter till mig själv.
Måste säga att man kan göra fynd där. Flera fina stickade tröjor för 57.-
Ska ju duka så här fint med dessa.
 
 
Ska även göra flaskan med grankvist och ljus.
Fick några fin julklappar på jobbet i går av min kollega Minna. Så himla gulligt. Timglaset ska jag ha på kontoret, det är lugnande att titta på.
 

Fick ett Delicard av min chef. En mycket uppskattad julklapp. Så roligt att få välja något själv.

Micke fick en jättefin skärbräda från sitt jobb. En design av Leif Mannerström. Han fick även en jättekartong med Anton Berg choklad som tyvärr ingen av oss tycker om.
Vi åt Jullunch i Onsdags på jobbet. Andra gången med julmat för min del. Nu är jag nöjd, skulle kunna hoppa över Julaftons julbord.

Julklappsinslagning tar ju också en del tid. Jag tycker om att göra fina paket men tycker även detta är jobbigt i år så sönerna har fått hjälpt till en hel del. Utom dom som är till dom själva såklart.
Det börjar bli några under granen.

Även några tomtar har fått komma fram.

Det enda jag önskar mig är just detta:

Kanske inte100%  i år men vi jobbar på det....vi är hoppfulla inför 2018.
 

Milo älskar sina jul-gosedjur..
 
I morgon ska jag handla den sista julmaten, vilket inte är mycket. Det mesta är klart. Och några julklappar från mamma till grabbarna. Hon skulle ha kommit i morgon så vi kunde göra det ihop men hon är riktigt förkyld så hon kommer på Lördag istället. Då kommer även syrran, då fixar syrran trerätters åt oss. Vi ska dricka eggnog, titta på julfilm och spela spel. Hon eller dom ska sova kvar sen åker syrran till sin kille på Julafton men mamma blir kvar och myser hos oss.
Ska åka ner till farmor i morgon också och Malte ska fira jul med Robin. Full rulle som sig bör i juletid.

Såg detta rolig "jul"papper på Facebook. Hade passat mig och min torra humor. 
(null)

 
 
Så här har jag blivit....inte likt mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela