evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Kalas

Publicerad 2017-03-07 10:58:13 i Allmänt,

I Söndags var det 40 års kalas för min svägerska Linda. Hon och min bror bor i Åtorp med sina tre barn. Tyvärr kände jag mig febrig och inte alls bra så jag var verkligen inte på topp eller vidare social. Hon blev iallafall ordentligt firad. Mamma, syrran, brorsan och jag hade köpt en hushålls assistent eller om det heter matberedare till henne. Det bjöds på smörgåstårta och fika.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Våren verkar dröja men jag hjälper den lite på traven. Har köpt några Pingst- och Påskliljor till trappen.
 
Mellomys i Lördags med hela familjen inklusive katterna som tycker det är så mysigt när alla är samlade.
Milo ska alltid dricka ur glas eller kranen.
Denna gång blev det mys i pyjamas, tofflor och inpackning i håret. Nästa helg blir det nog lite mer glamour när vi är på plats i Friends arena till finalen.
 
På jobbet har äntligen min egen namnskylt kommit upp på glasväggen till mitt kontor. Det blev så fint.
 
Detta tänkte jag skulle bli lite vårpyssel. Jag vill göra en sån här och ett grytunderlägg av korkar. Min kompis i USA har ett underlägg. Jag bad henne ta kort på det som mall och ta med sig massa roliga korkar från mina favoritviner. Bla Sutter Home som syns på fågelholken. Jag har redan några sådana sparade men måste såklart har mer. Det blir väl ett enkelt och roligt jobb för henne att dricka ur några vinflaskor så jag kan få korkarna.
Hon kommer nämligen hem till Sverige över sin 50 års dag i April. Ska bli kul att få fira hennes födelsedag. Och vilken kul present till sig själv att ta en snabbvisit ensam till Sverige. Hon får ju så sällan umgås ensam och i lugn och ro med sin mamma och syskon. Och så hinner hon ju med en middag med sina Svenska vänner också.
 
Jag behöver nya strumpor.....
 
Såg denna härliga bild på facebook på min sushi kock Malte för fem år sen. Han kunde redan då. Och fortfarande....
 
 
 
Denna är också ett kul minne från facebook.
 
 
 
 
Angående min härliga sarkasm. Inte bara min utan hela andan på mitt jobb....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela