evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Farmor

Publicerad 2017-09-03 19:59:47 i Allmänt,

I Lördags ägnade jag hela eftermiddagen till min farmor. Vi städade, tvättade, promenerade, fixade lite nya fräscha blommor till hennes fönster, rensade, fikade och jag lagade god mat åt henne som hon kan äta i flera dagar.

Vi hann även sitta i solen på hennes balkong och prata och skratta och hon drack ett glas vin.

Hur söt är hon inte min 91 åriga farmor?

 
Jag fick med mig denna fina fåtölj som hon hade i sitt förråd. Malte kom och tittade och ville ha den i sitt rum.
 
Jag fick även dessa fina glas som jag älskar och alltid dricker ur när jag är hos farmor. Det är faktiskt vinglas från Österrike. Tyvärr fanns det bara tre kvar men det är minnen från farmor och farfar att dricka ur dessa.
 
Malte hittade även en pidestal i farmors förråd som han ska måla vit. Vi köpte en fin monstera som han vill ha i den.
 
Har även planterat mina snodda skott av elefantöra. Säger inte vart jag snott dom, men man får sno blomskott. Hoppas dom tar sig.
 
 
Jag hade några arbetskollegor här idag för att hämta kräftor som Micke kokat. Vi fikade och tog en tur i växthuset. Plockade lite basilika och konstaterade att majsen kan skördas.
 
 
Malte köpte en så gullig miniräknare på TGR i dag. Ser ut som en spelkonsoll.
 
När jag rensade kort hittade jag även dessa söta teckningar min syster har ritat. Jag hade dom inramade när jag bodde på Lövstagatan i mitten av 90-talet. Måste rama in dom igen, så otroligt söta.
 
För övrigt i helgen så har jag haft ett samtal med en människa i min närhet som är i en livskris. En stark underbar familj som hamnat i en sån kris att det slutat i skilsmässa och stor tragedi mes psykisk ohälsa. Man blir så otroligt förvånad att detta händer i de familjer man minst anar och hur otroligt vanligt det är med psykisk ohälsa. Plötsligt känns mina bekymmer inte så stora. Viktiga och stora i ock för sig men inte unika.
 
Avslutar med en bild på dessa underbara damer. Kunde inte formulera det bättre själv.
You can´t put a price on what I do......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela