evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Psykiatri

Publicerad 2018-02-14 20:04:58 i Allmänt,

 
Förra veckan var jag väldigt hoppfull att vi skulle få en tid för läkarbesök snabbt på Unga vuxna. Nu- Not so much.
Vi hörde inget på hela förra veckan trots de skulle ha team möte på Tisdagen. Jo, vår läkare på Vårdcentralen ringde och frågade hur det hade gått och hur U svarar på medicinen. Men inget från psykiatrin.
I går (Tisdag) kom ett brev från psykologen att hon försökt nå mig men inte fått svar. Jag hade ett missat samtal i Fredags kl 16.30. Ringer man inte fler gånger?
Hon skrev att hon tagit upp fall U på mötet och U står på väntelista för läkarbesök samt utredning. Men va fan, det duger inte. Vi behöver en läkartid NU. Att dom inte ens kan ge en tid. Både jag och läkaren på VC har ju påtalat hur akut läget är, nån jäkla tid måste väl finnas inom snar framtid. Hon hänvisar till, som ni vet är det ju långa väntetider men vi gör så gott vi kan. Nu måste jag kontakta läkaren på VC igen så hon tjatar ner dom på psykiatrin. Jag ska också ringa och vara så jäkla jobbig att dom tar in oss. Inte konstigt att folk dör i väntan på vård. Så jäkla ovärdigt och omänskligt. Anställ mer läkare om ni inte hinner med. Psykisk ohälsa är ju ett sånt enormt problem nu, varför kan vården inte ligga med i tiden. Alla flyktingar som kommit hit tar en enorm plats inom psykiatrin, det måste väl vården anpassa sig till. Vi måste väl kunna ta hand om dom OCH våra egna.
Är detta mänskligt att man ska vänta och förlora ett helt dyrbart år av ens liv bara på att vänta. NEJ!
Man blir ledsen och arg på hur det fungerar. All min energi går åt att kämpa och strida för en sak som är självklar. Alla inom vården ser det och skäms, men vem gör något. Vem är ansvarig? Regeringen? Landstinget? Kommunen? Nu jäklar ska jag ta mina sista krafter om det så är det sista jag gör och se till att U får en snabb läkartid inom psykiatrin, VC har ju redan gjort det dom kan och mer därtill.
 
***********************************************************************************************************************
 
I dag gjorde jag en soppa på gröna ärtor. Så lätt och gott.
Bara koka ärtor med hönsbuljong, salta och peppra och mixa.
 
Det är ju Alla hjärtans dag i dag och mina hjärtan har fått rosor och presenter. Malte ville ha lite nya fiskar. Det nya stimmet heter Evalottisarna.

Noahs lilla söta nya gosing som ska följa med honom överallt.

Noah och jag rensade i hans plånbok, han hade så många presentkort här och där. Tog med dom på Marieberg galleria och handlade lite saker han ville ha. Han är inte särskilt förtjust i presentkort eftersom han hittar det han vill ha på nätet. Han har fortfarande massor kvar på sina presentkort trots jag handlade massor åt honom.
 
Skönt ändå att värmen kommit. (Don´t mind the snow)
 
Jag älskar ju verkligen mina Starbucks muggar. Tyvärr har mina termosmuggar i plast blivit så slitna att jag måste hitta nya. Jag använder dom varje dag till jobbet och värmer mitt kaffe hemifrån i micron. Kaffet på jobbet är så äckligt.
Om någon vet var man kan få tag i några liknande termosmuggar i plast och med snäpp-lock så hojta till. Behöver såklart inte vara Starbucks.
 
Avslutar med en rolig historia trots att min humor nästan är helt borta pga utmattning.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela