evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Recept och blommor

Publicerad 2018-02-25 17:42:14 i Allmänt,

 
Jag hittade några recept på Kockens sida. Detta lax recept verkar mycket gott.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Kolla Malte, jag hittade jag även detta vegetariska recept, verkar också gott. Måste vi prova när Robin kommer nästa gång.
 
 
 
 
(null)
 
 
 
 
 
(null)
 
 
Malte och jag hoppade in på blomsterlandet för att köpa några tulpaner till min farmor. Det är inte svårt att få med honom in i blombutiker. Han älskar gröna växter. Han är särskilt förtjust i monsteror. Han har en sån som han älskar.
 
 
 
 Själv trånar jag efter eucalyptusträd som var jättebilliga nu. Tyvärr trivs dom inte inne hos oss alls utan tvärdör direkt. Ute går bra men så fort det blir kallt och de ska flytta in dör dom. Har haft massor.
Fick ändå med mig nåra kvistar hem.
Malte hittade en kottepalm som han ville vi skulle köpa till Noah. Vilken syskonkärlek, de är så fina med varann.
Han lovade att ta sköta om den åt Noah och Noah blev så glad.
 
Jag placerade ut mina eucalyptuskvistar i små vaser.

Och några blad hamnade i en skål med vatten vid sängbordet. Älskar doften som luktar som California. Må-bra-doft
Jag har även några torkade blad där sen innan.
 
Äppelkvistarna som jag tagit in har börjat slå ut...
 
  
(null)
 
(null)
 
Vi hade mellomys med Tomas och Carl i Lördags igen. Ost, kex och snacks. Trevligt men mellon har verkligen gjort sitt. Så jäkla dåligt i år. Pinsamt dåligt. 
 
(null)
 
Dom hade med sig ett egengjort spel som vi spelade efter mellon. Härligt med påhittiga människor med karaktär och som är snäppet sjukare än vad vi är. Bästa människorna att hänga med, är så färdig med ytliga, tråkiga, oäkta människor.
(null)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela