evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Pappa

Publicerad 2018-01-19 08:46:00 i Allmänt,

(null)
 
Det här är min pappa Kent. Han är 71 år och har under sitt liv drabbats av dom flesta sjukdomar och olyckor och trots det överlevt. Olika sorters cancer och tumörer, efter en operation för tjocktarmscancer låg han med öppet sår i flera månader eftersom det inte läkte, de hade ju varit inne på samma ställe flera ggr. Då trodde jag faktiskt att han skulle dö. Han har även blivit skjuten när han var militär. Jag tror han brutit alla ben i kroppen ett flertal gånger, känner knappt igen honom utan gips. En gång klev han av tåget och krossade hela foten, sen gick han hem. Dagen efter åkte han in till sjukhuset och läkarna undrade hur han ens kunnat gå med den foten, Det fanns inte ett helt ben i den. Den återhämtningen tog lång tid, efter många operationer och reservdelar så blev han dock bra.
I Måndags fick han en stroke och är nu inlagd. Han kan inte prata. Han är av segt virke och jag är hoppfull att han även denna gång tar sig genom detta och blir återställd. Det jobbiga är att han bor i Skene och är inlagd i Borås. Inte nästgårds direkt.
Krya på dig lilla pappa!
(null)
 
(null)
 
Nu finns den här till försäljning. Det pysslet som jag tipsade om i tidigare inlägg. Tycker dock att den hempysslade är snyggare.
(null)

**************************************************************************************************************************
 
Precis så här kan det ju vara......många som håller en fasad för att allt utåt sett ska se bra ut. Själv är jag urless på ytliga människor och tar numera helt avstånd från dessa.
(null)
 
(null)

**************************************************************************************************************************
 
Jag tittar ju på många fotografier och följer vissa sidor på Facebook och Instagram.
 
Här är några fina bilder från en California sida jag följer på Facebook. California är verkligen vackert.
Här i Mount Shasta i Norra Cali var jag med Roberta och Michael på 90-talet. Roberta hade en Meditation-retreat där. Vi passade även på att åka till Oregon då.
(null)
 
(null)
Redwood träden är ju fantastiska och det finns så många fina National parker med dessa underbara träd.
(null)
Andra träd som jag älskar med California är Eucalyptus. Så vackra och doftar så underbart.
Dessa bilder är från min app Foap.
 
 
Foap är en amatör fotograf App. Där kan man titta på photografier, följa personer som man tycker tar fina bilder lägga upp egna album, vara med i tävlingar och man kan även sälja sina bilder. Mycket fina bilder men mycket skit finns det också. Men vill man kan man ju bara titta på det flöde med bilder från dom man följer. Andra kan gilla och lägga till dina bilder i album, blir bilderna sålda får då båda ersättning. En kul grej.
Det är amatörfotografer från hela världen så det är en salig blandning.
 
******************************************************************************************************************************
 
Så här såg min middag ut igår. Älskar Mozarella och tomat och lite plock till. Jag har så svårt att äta vanlig lagad mat, är ofantligt trött på allt, särskilt min egna mat.
(null)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela