evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Selleri-juice

Publicerad 2019-04-10 16:03:56 i Allmänt,

Jag gjorde idag min första selleri juice.
Massor av bloggare och instagrammare juicar selleri för det ska vara så otroligt nyttigt och läkande för kroppen. Ren sellerijuice, inget annat. Inte gott kan jag meddela, men värt ett försök.
Det går dock åt en hel del selleri. Man ska dricka 5 dl men det pallade inte jag. Räckte med ett litet glas cirka 2,5-3 dl
 
 
 
(null)
 
 
(null)
 
 
Ren selleri juice som man kör i råsaft centrifugen är visst bland det nyttigaste du kan dricka. Inget annat, bara selleri. På fastande mage direkt på morgonen, sen ska man vänta minst 30 minuter innan man äter eller dricker något annat. Testa i 8 dagar för att märka effekt.
 
Detta är vad jag läst på en annan bloggares blogg:
 
Selleri har en läkande effekt och dödar dåliga bakterier, svampar och virus.
Sellerin är full av elekrolyter som återställer balansen mellan kalium och natrium, det i sin tur förbättrar blodfödet och lymfdränaget. Kroppen har då lättare att släppa ifrån sig vätska.
De goda bakterierna älskar selleri och förökar sig av juicen, då håller du dig lättare frisk.
Den hjälper till mot oro, depression, brain fog, autoimmuna sjukdomar, stabiliserar högt blodtryck. Den hälper huden att förnya sig vilket ger den mer elasticitet och glans.
Om du har ADHD, ADD, ALS, migrän eller minnesförlust hjälper selleri juicen som är full av bra mineralsalter, din kropp att öka aktiviteten av elektriska impulser som i sin tur stödjer nervcellernas funktion.
Patogener är något som finns i läkemedelsrester, droger, amalgam, parasiter, stress osv. Dom framkallar sjukdomar och är ofta orsaken till inflammationer i kroppen. Sellerin hjälper kroppen att rensa bort dessa patogener.
Sellerin innehåller massor med sodium som gör kroppen alkalisk och höjer ph-värdet i hela dig.
Sjukdomar som cancer trivs inte när ph-värdet ökar. Cancer trivs i en sur kultur och inte i en basisk.
 
Sellerin innehåller en massa enzymer och koenzymer som ökar magens saltsyra. Det påverkar matsmältningen och förhindrar maten att hinna ruttna i magen. Den påskyndar processen till att gå på toa. Den botar även en läckande tarm då den rensar och reparerar tarmkanalerna. Hålen tätas och ammoniakgas kan inte läcka igenom.
 
Källa: Åsa Ingrossos blogg samt instagram #celeryjuicebenefits #medicalmedium

 

 
Man kan ju tro vad man vill om detta och ta det med en nypa salt men hur som helst så är sellerin jättenyttig. Jag ska iallafall testa i 8 dagar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela