evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Kalas och muffins

Publicerad 2019-01-28 14:53:35 i Allmänt,

 
Vi var och gratulerade grabbarnas storebror Robin i Lördags. Mickes son. Han fyller 30 år i morgon.
Han och Kajsa bor i Vingåker. Det var en liten söt bebis där som hängde efter Noah. Bebismagneten.
 
Robin öppnar paket.
 
 
 
 
Grabbarna spelade VR, skulle jag aldrig klara. Blir åksjuk. Men det såg roligt ut.
 
 
 
 
 
 
I går blev det en sväng till farmor, handling, matlagning och lite bakning. Helgen blir så kort när man åker bort en dag.
Gjorde Noahs nyttiga träningsmuffins och morotsmuffins (inte nyttiga)
 
 
 
 
 
 
 
 
Receptet kommer här igen, har lagt ut det tidigare men tål att delas. 
Lite udda ingredienser men hittade allt utom havreproteinet i vanliga mataffären. Beställde havreproteinet på gymgrossisten.
 
 
Morotsmuffins
(Jag använer brunt socker istället för vitt)
 
 
Mina körsbärskvistar har börjat slå ut nu också. Mysigt.
 
 
Jag skrev j u i ett tidigare inlägg om att jag fått syn på en bild av detta rosévin. Yes Way Rosé.
De som bor i USA använder (använde) utrycket "No Way José" (José uttalas Hosé i USA) Det betyder ungefär "aldrig i livet". Kul grej att dom gjort detta vinet som motssats till No way José.
Skickade bilden till min kompis V som bor där, hon hade inte sett det vinet. Men i Lördags kom en bild som hon tagit på Target. Den fanns minsann i hyllorna. Yes way Rosé!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela