evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Mammas födelsedag

Publicerad 2019-06-29 10:48:16 i Allmänt,

28 Juni 1940 är hon född min mamma. I går var det hennes första födelsedag på andra sidan. Vi fick fira utan henne.
(null)

Collan och jag firade henne med champagne och Collan hade gjort så fint med änglanallen, pioner och ljus.
Mamma ville ju att Collan och jag skulle komma ner till henne i sommar och sova kvar. Bara vi två. Det sa hon sista gången vi sågs, på Maltes kalas. Hon älskade Collan. 
Nu fick det bli så här.
(null)

(null)

(null)

Det blev en mysig kväll hos Collan med Nils, Edvin och Noah.
Vi köpte mat från Saigon.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Chillade, spelade spel och fikade på god hemgjord äppelpaj. Den var så god att jag inte ens hann få en bild. 
(null)

(null)

(null)

(null)


(null)


(null)

(null)

(null)
Tack för en otroligt mysig kväll älskade vänner!
Vi pratade om kristaller som Noah börjar intressera sig för. Vi hade massor förr och när jag bodde hos Roberta i USA så höll hon på med crystal healing. Vi ska leta rätt på våra kristaller. Hittade ett hänge iallafall. Får fortsätta leta.
(null)

(null)



På dagen i går så dammade det bara till, sen var höet slaget, vänt och packat. Snacka om att dom är effektiva.

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

Och min gulliga granne Katarina kom förbi med blommor och en present från Paris för jag varit kattvakt. Så himla gulligt.
(null)

Mammas kudde har fått en plats på farmors fåtölj. Kudden minns jag sen barndomen. Kanske inte vacker men ett kärt minne.
(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela