evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Dokumentärer och flingor

Publicerad 2019-03-24 13:35:48 i Allmänt,

 
 
 
Blev lite frukostbrödsbak i morse, det var ett tag sen..enklaste receptet.
 
 
 
Malte älskar ju flingor och speciellt flingor som inte finns i Sverige. Favoriterna är Frootloops och Lucky Charms som vi brukar köpa i USA.
 
 
 
 
Noah och Isak shoppar flingor i USA 2018. Älskar deras flinghyllor i butikerna.
 
Malte i USA 2015.
 
Micke var i Tyskland på utbildning nu i veckan och jag bad honom kolla i nån mataffär där om dom kunde tänkas ha några. Dom hade dessa. Unicorn frootloops. Hade vi aldrig sett men de var samma smak som vanliga frootloops bara lite större och annan färg.
 
(null)
 
Kanske skulle skaffa en sån här till fina flingor.
 
 
Blev tur och retur till Arlanda i Fredags igen för att hämta flingorna (och Micke)
Han hanlände runt 22 så det blev sent.
Jag slapp köra hem och fick sitta i baksätet med en liten bubbel och choklad. sen somnade jag.
 
(null)
 
Den här hade han med från Tyskland också.
 
Hann med en lunch på Fredagen med denna böna som jag jobbade ihop med på Nokas. Vi ses över en lunch titt som tätt men nu var det länge sen sen sist så det var mycket att prata om.
(null)
 
Malte räknade till 52 hjortar på gärdet i Fredags. Släktträff.
(null)
 
Jag har i helgen sett två dokumentärer på SVT play som jag tycker alla borde se.
Leaving Neverland och Älska mig för den jag är.
Båda var otroligt gripande, viktiga och berörande.
Att Josefin långsamt blev mördad av en man visste jag inte, detta var väldigt överraskande. Många har sett denna dokumentär i helgen, skrivit på sociala medier och haft en manifestation utanför teaterna där denna man hade premiär i Lördags. Inget skrivet i aftonbladet eller expressen om denna stora händelse vilket är otroligt fegt av tidningarna. Varför skydda en mobbare, mördare och ynkrygg till man. Många av Dramatens skådespelare är ett gäng mobbare och ynkryggar. Fy fan vilken sjuk liten värld dom lever i. Så bra att det här kommer upp i ljuset och all eloge till er kändisar och vanligt folk som uppmärksammat detta på era sociala medier i helgen. Josefin kan vara stolt.
(Ser nu Söndag att tidningarna skrivit något litet torftigt. De blev väl tvungna efter all kritik igår från sociala medier)
 
 
 
Några inlägg från Instagram. Camilla Läckberg skrev så mycket starka bra inlägg. Hon har många följare och använder ofta sin röst och åsikt till kloka viktiga ämnen. En stark röst som når ut. Hon utnyttjar sitt kändisskap så klokt. Ordets makt. Girlpower!

(null)

"Inte ens döden kan nu längre hindra kvinnor från att berätta"
(null)

(null)

(null)

Och dom fegisarna kunde inte ens genomföra föreställningen. Och det förutspådde Camilla i ovan inlägg. 
(null)

Och texten Skådespelaren Alexander Karim skriver. Manpower! Heja dig!
(null)

(null)
(null)

(null)
Så starkt inlägg!



Leaving nerverland var 4 timmar lång men så intressant och jag strecktittade utan problem.
Vilken otroligt välgjord dokumentär och vilka fina killar som tar upp detta efter så många år i tystnad. Hur många mer finns det som Micael Jackson förgripit sig på. Detta kommer bara vara början.
 
2011 besökte vi Neverland eller vi var utanför grindarna. Michael Jackson hade ju redan dött då så han var ju inte hemma. Och det är ingen som jag heller skulle vilja träffa men Malte var på den tiden ett stort fan. Och Michael var ju en fantastisk artist men det han sysslade med var så sjukt att man inte kan greppa det. Vilket pedofil. Fy för fan.
 
 
 Har du inte redan sett dessa dokumentärer, gör det. 
Och glöm inte att trycka på hjärtat ❤️ om du tycker om att läsa min blogg.
 
 
 










Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela