evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Min mammas begravning

Publicerad 2019-05-30 12:19:30 i Allmänt,

Overkligt att behöva skriva så. Jag har fortfarande för svårt att ta in att hon är borta. 
Men vi har haft en värdig vacker begravning för henne. Ofattbart men vi har gjort det tillsammans vi syskon. Oändligt tacksam att vi har varann och att vi hjälps åt så bra. 
Vi har kommit varann ännu närmare än tidigare nu, så sammansvetsade pga mamma.

Flaggan på halv stång utanför Nysunds kyrka i Åtorp. 
(null)

Hennes sista bilfärd blev i den bilen på parkeringen. 
(null)

Mammas program, så vackert.
(null)

(null)

(null)


(null)

Mitt tal till mamma
(null)


Så overkligt men så fint och Lisa sjöng vackert och felfritt två gånger. Jag lästa mitt brev men det tog tid att ta sig igenom det. Jag grät och fick pausa flera gånger. Men jag fick fram det jag ville säga och jag hördes. 





(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

Förutom en rosa ros som handbukett hade jag gjort en liljekonvaljbukett och stuckit in ett par tandpetare. Mamma kunde inte leva utan sina tandpetare. Hon hade dom med sig överallt. 
(null)

Lite humor måste man smyga in. Mamma älskade sånt och hade härligaste humorn.

Egentligen var jag inte helt nöjd med färgen på vår bukett. Tyckte den blev för blek och för lite grönt i botten. Svårt att ha kontroll på sånt när andra gör det. Det är ju visserligen till stor del de blommor vi plockat men vi bad om lite mer sprakande rosa och grönt som tillägg.
(null)

Är ju ändå modernt och inne med dessa färger även om jag tyckte det såg svagt ut.
Såg denna bild på instagram samma dag.
(null)

Alla fina kondoleanser som inkommit i mammas minne och till hjärt/lung fonden och hjärnfonden. Så betydelsefullt och fint.
(null)

Prästen läste upp dom på minnesstunden efteråt och jag sa några spontana ord till gästerna.
(null)

(null)

(null)



(null)

(null)


(null)


(null)

Lite fotografering efteråt. Jag är rödgråten och helt osminkad men det är ju inte så konstigt. Man kan ju inte vara snygg jämt. Bjuder på det. 
(null)


(null)

Alla vi syskon och våra barn. Saknas gör bara Lisas son Edvin.
(null)
Dess två foton från min kusin Pernilla.


Min bror och hans härliga ungar.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

När minnesstunden var över var mammas bil borta och blommorna utlagda utanför kyrkan.

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi satte några rosor i minneslunden och tittade på platsen hon sen ska vila på. Urnsättningen blir senare.
(null)

(null)


(null)

I dag är det Kristi himmelfärds dag så då kan du ju ta rygg på honom mamma. Snålskjuts, så du hittar rätt. Jag har bett mormor att möta dig på vägen.

(null)


Tack och farväl älskade mamma.
Vi ses igen.
Godnatt, sov gott, jag älskar dig.
(null)

(null)

(null)

(null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela