evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Julfestligheter

Publicerad 2016-12-12 10:34:00 i Allmänt,

 
Åh, vad härligt att det kom snö lagom till tredje advent och Lucia.




I Lördags var vi bjudna till närmsta grannarna på Glögg-mingel. De hade gjort så så himla mysigt i sitt underbara 1700-tals hus.



Tomteluva dagen till ära.


Massor med gott plock hade värdinnan gjort.








Så gulligt de hade bundit upp sin chili, det såg ut som en liten julgirlang.










Jag fick en knähund hela kvällen, inte den minsta heller.




Det blev lite mörka bilder för det var såklart inte mycket mer än levande ljus som brann.
 
Julklappar till "Ensam julgran söker klappar" är klara för leverans. Ska åka med dom till Clarion Hotel Borgen idag eller i morgon. Det är sista inlämningsdag den 14:e.


Hann även slå in lite julklappar till vår egna gran.






I Söndags var det tredje advent och vi firade Lucia hos grannana i ena flygeln enligt tradition.
Jag hade min bästa tomte-kostym på. Och ren-strumpor.


Så vackert med all snö och granar.





Det blev mörka bilder här också av samma anledning som sist. Det blir inte så bra att ta med blixt heller.


Luciafika.







 




Det blev sång av Katarina och Ulf. Min favorit är när Ulf sjunger Christmas song. Han gör den så mycket bättre än originalet och har en fantastisk röst.






Det är så härligt att ha dessa musikaliska grannar som förgyller alla träffar med musik. Vilka talanger.
Vi hade lite allsång också. Julen är inte invigd för mig förens jag får höra dessa sjunga julsånger.
Det har även utlovats lite Julsång utanför dörren på Julafton som dom gör i USA.
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela