evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Utbildning

Publicerad 2016-02-26 10:40:13 i Allmänt,

I onsdags gick Micke, Noah och jag en handledarkurs på en trafikskola. Noah ska börja övningsköra för B-körkort. Jag har tyckt det varit onödigt att man ska behöva gå en kurs för att få övningssköra men jag måste säga ett kursen var matnyttig och lärorik. Det är faktiskt mycket man bör tänka på som handledare.
Kuren var 3,5 timme så det var lite jobbigt att åka direkt från jobbet och sen sitta där  så länge, men nu är det gjort så vi väntar bara på godkännande från transportstyrelsen. Sen är det bara att sätta i gång.
Har fått så mycket fina blommor på min födelsedag. De blommar fortfarande så fint därhemma. Härligt med snittblommor.









I går hade vi After Work på ett ställe som heter Beer and Burger. Gamla Indigo. En jobbarkompis vars fru är polis förbjöd honom att följa med. Hon sa att de som har den krogen är kriminella. Jag tror hon har rätt, mycket skumt ställe och personal. Dessutom var det en tjomme där som inte var helt frisk i pallet. Han pratade med sig själ och sökte kontakt med alla i lokalen. Tillslut hamnade han bredvid mig och en kollega. Precis då kom en annan kollega tillbaka från toaletten (dam , 61 år). Hon sa: Vem är det där, varför sitter du där? Gå och sätt dig vid nåt annat bord ögona böj! Herregud vad vi skrattade. Psyktratten blev då tillsagd av personalen att lämna stället då han stört alla gäster. Mycket skumt folk som går löst därute.
Malte och Noah var i Stockholm med Fritidsgården i går. De var på Mall Of Scandinavia och shoppade. Malte kom hem med en Ukulele och en slokhatt! Jo det är sant. Han är allt en riktig karaktär, störtskön! 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela