evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Målat och Sushitårta

Publicerad 2016-03-28 19:57:43 i Allmänt,

 
Jag hade ju bestämt att måla denna vit men ändrade mig när jag kom till IKEA och såg deras svartmålade stå där som inredning. Köpte färg på Bauhaus och idag fick den lite färg.
 

Fick även lite hjälp av en konstnär.

Tänkte ju även måla bordet och stolarna. Testade att måla lite under bordet för att se om det fastnade på lacken. Det gjorde det så jag tänker nog ta itu med detta projekt också. Kan ju knappat bli fulare än det är just nu.
 




Sen fixade jag en Sushi tårta till Micke som fyller 49 år idag. Hittad receptet på Facebook via en filmsnutt på Natural Kitchen & Individual Fitness/ Sushi-avocado-lachs-kushen
 
 


 
Man använder en springform.
Lägg två Nori i botten, på med ett lager sushiris, gurka och avocado....Nori igen.
Laxen skärs i bitar och blandas med sesam olja och sesamfrön. Jag tog även lite soya och wasabi. Det blir nog snyggare om man skippar soyan så laxen får vara rosa och ha på soya i efterhand.
Lägg på ett lager av det sen mer ris och avsluta med lax igen .
Dekorera med avocado och soyabönor. Vi hade tyvärr inga soyabönor :(
Jag använde även lite wasabi på riset men det är en smaksak.










Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela