evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Sjuklingar

Publicerad 2016-09-25 10:36:32 i Allmänt,

Inte nog med att jag själv är risig med min andning  så är det många runt omkring mig som har det värre just nu. Jag har inte ens rätt att klaga eftersom jag vägrar gå iväg på en checkup, jag har så svårt att prata om och förklara mina åkommor. Tror alltid att jag ska bli uppfattad som sjåpig och hypokondriker så jag avstår hellre.
Mamma har ju återkommande rusningar på hjärtat och får en vilopuls som en maratonlöpare, Hon har varit inne för konvertering ( el chocka hjärtat så det slår normalt) flera gånger. Det blir bra ett tag sen återkommer det. Nu var hon inne senast i veckan. Hoppas det blir bra denna gång.
Och farmors man Karl- Gustav som är 93 år fick hjärtinfarkt i veckan. Visserligen en lindrig sådan men när man är 92 så är man ju inte jättestark. Han har ju kört bil tills nu så det är det nog slut med.
Farmor ser också vissen ut och med sina 90 år är väl inte det heller så konstigt.
Och sen har vi födelsedagsbarnet Kent, min 70 åriga pappa som har överlevt sig själv många gånger om. Cancer, tumörer och allt du kan tänka dig. Nu är han på utredning för hjärnan, troligtvis afasi av någon sort. Han har även gjort fler prover och röntgen och det bådar nog inte gott.
Ja det är så jobbigt med dessa sjukdomar och ålderdom.

Pappa, Noah och Karl-Gustav alldeles nyligen.


 Uppdaterad fruktskål.

Basilika still alive!









Noah , Malte och jag åkte till min pappa igår för att fira hans 70-års dag. Han bor i Skene, i närheten av Borås. Det är ju en bit att åka så det tog hela dagen igår. Vi var där några timmar. Farmor, min faster och hennes man var där också.
Han fick en klocka och en låda med olika roliga öl av oss.






Denna var ju lite rolig.





Grabbarna hjälpte morfar fixa med datorn.


Jag och pappa




Noah och jag var och shoppade lite i Fredags, dels till pappa men vi hittade även denna ursöta outfit till Michaelas baby som är på väg. Den absolut minsta storleken vi kunde hitta (50) då han troligtvis snart är här alldeles för tidigt. Knappt ett kilo ännu.
 
Jag gick tidigare från jobbet så vi lunchade och fikade på Mariebergs galleria. Noah hittade äntligen en smaskig croissant. Nästan lika bra som i USA.
 
Snart är det Halloween igen och vi har ju sen länge alltid haft fest hos oss. Jag är ju inte jättepigg och har ork men känner mig tvungen att fixa ändå. Grabbarna älskar det och har planerat sen länge vad dom ska klä ut sig till så jag får kämpa. Dom har dock lovat att hjälpa till med inredning och bakning om jag fixar maten. Kul att dom har ärvt mitt intresse att festfixa. 

Vi hittade lite snask på Nille. Dom har alltid bra Halloween snask och det tar slut fort.

Michael som jag var Au-Pair åt from han var tre år, som gifte sig nyligen har även blivit färdig advokat.
Jag är så glad att det gått så bra för honom. Vilken fin kille.
 

Här kommer några mer underbara bilder från hans bröllop. Vilken underbar jordnära plats och lantliga blommor. Jag älskar det, så fint och helt i min smak.





Michael med sin mamma Roberta och pappa James.


Michael som har Judiskt påbrå hade vissa traditioner med i bröllopet. Som här trampar dom på glas. Jag har varit på ett Judiskt bröllop förut i USA och ska säga att det är riktigt festligt och annorlunda.


 
 
Bilder lånade av Michael Godbe.


Avslutar med några visdomsord........


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela