evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Påskafton

Publicerad 2017-04-16 10:32:28 i Allmänt,

 
 
Här är resultatet av Maltes och mina tai-dye ägg. Ser inte alls ut som beskrivningen men de blev ändå riktigt snygga.
Så här trodde vi att dom skulle bli, men nej...inte ens i närheten.

Påskafton firade vi med min kompis Collan och hennes söner, mina Gudsöner och Emils flickvän Hannah.
Det blev Mimosa med påskägg till Välkomstdrink. Apelsin juice och mousserande vin eller cider till de underåriga.
Sedvanlig Påskbuffé

Tyvärr blev det ingen bild på Tårtan, men Collan hade gjort en sån här tårta.
 
Dukningen med Påsk-hare servetter
 
 
Vi tog en promenad efter all mat.
 
Sen spelade vi spel. Med andra ord. Det är så roligt, Gud vad vi fick skratta åt alla förklaringar.
Noah skulle gissa på Svinstia och Hanna förklarade Svin med "Kan man kalla män ibland" Noah klarade det men inte Stia utan sa Svin-stuga. Som vi skrattade. 
 

Vi drack Pina Colada till spelet. Jättegott, köpte en färdig Tetra på ICA. Med eller utan rom, lika god vilket som.

Sushi var med och umgicks, men blev lite trött efter ett tag.
 
En annan Sushi som Malte och jag gjorde för några år sen av godis.

Glad Påsk
 
Jag och min syster Lisa på 70-talet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela