evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Sommar

Publicerad 2017-07-24 16:28:56 i Allmänt,

Härliga sommar.
Jag har idag börjat jobba och är så nöjd att jag kopplat av och varvat ner.
Motionerat, plockat blommor och samtidigt fotograferat lite fina landskapsbilder.
 
Suttit under min korkek och lyssnat på ljudböcker.
 
Vi har en häst i hagen hemma som klätt ut sig till Zebra.

Hann med en obligatorisk tripp till Nora i helgen. Varje år åker vi dit och äter Nora glass minst en gång.
Min mormor och Morfar bodde i Nora och jag med mitt första år. Spenderade mycket tid hos dom när jag var liten och älskar Nora.
 
 
Här i Nora kyrka är jag döpt.
 
I detta gula hus bodde Mamma med Mormor och Morfar när hon var riktigt liten
 
Och i detta hus bodde dom när jag var liten. Har så otroligt fina minnen därifrån. Skulle så gärna vilja gå in och se hur det ser ut idag när det är renoverat.
 
Ja, och här bor dom tyvärr numera. Fina Stina och Edvin.
 
Grabbarna äter Nora glass.
 
 
Här är vi i Ekebergs Maromorbrott i Lill-kyrka. Man kan bada där men det är svinkallt. De bryter fortfarande marmor här.

När jag fixade burkarna ute med snäckor, hittade jag dessa läckra som vi plockade i Morro Bay i California. De heter Sand Dollars och är egentligen skal av en Sea Cookie. Ser ut som snäckor med en marijuana planta på.
 
Bakade en klassisk blåbärspaj i går. Receptet kommer här.
 
Den här fina sporren har jag ärvt av Mormor Stina.
 
 

Kolla in ägget. Gul gula på färska ägg från min brors höns.

Avslutar med en fin sommarbild på Malte och Sol som är tagen för tre år sen vid Lindholmen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela