evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Midsommar

Publicerad 2017-06-26 08:35:09 i Allmänt,

Sådärja, då var årets Midsommarfest till ända och jag är ganska så slut. Det har i alla fall varit mycket trevlig även om det inneburit mycket jobb.

 
Nu var ju detta egentligen en gemensam fest för de fyra 50 åringarna i grannskapet. Micke och Ulf hade ju redan haft sina privata fester, men Rune firades stort av sina Norska släktingar.
Micke fick en fin Rom av Collan och Jacob och jag fick lite fina "gå-bort-presenter också. Så gulligt.
 
 
 
Maltes söta Robin, hade med sig en fin basilika och en marmelad.
Syster Lisa hade med lite fina saker från USA, bla min favorit scrubb.
 Och ett jättefint armband.

Collan hade med en fin kräm och ett doftljus.
 
 Sen körde festligheterna i gång med midsommar buffé. Tyvärr fick jag inte någon bild på efterätts buffén, hann inte ens äta nåt av den. Höll på att springa benen av mig just då.
 
Killen med ukulelen spelade för gästerna vid fikat. Missade jag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Rune och Inger
 
Min mamma och Katarinas mamma.
 
Sen blev det sedvanligt firande med midsommarstång, dans och femkamp.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hasse spelade gitarr till dansen. och både Svenska och Norska flaggan  vajade i toppen.
 
 
 
 
Malte hade fixat fin håruppsättning till leken. :)
 Sen blev det musikquiz som Lisa höll i.
Jonas i mitt lag undrade om jag hade gjort den eftersom jag kunde det mesta. Vi vann stort kan jag meddela.
 
Vinnarna lag gul. Jonas och Mia saknas på bild.
 
Sen var det lotteri.
 
Rune som cyklat Vättern runt fick en ny pimpad cykel
 
Jan-Erik från Norge var lite trött. Han skyllde på jetlag.
 
Lisa och Olle sjöng och spelade resten av kvällen.
 
Ungdomarna var inne och spelade spel och hängde i soffan framåt nattkröken.
Tjejerna hade flätat Noahs hår på sidan.
 
 
På Midsommardagen träffades Balstedts och Rune med Norrmän och vi för att äta lite rester och räkor och kräftor. Hasse spelade gitarr och vi sjöng ur häftet som vi skulle haft till Midsommar men som inte hanns med.
 
Framåt natten blev det dans.
Härliga Line från Norge hade med sig morrötter som snacks. Line jag och Inger höll igång till 05:00 på morgonen.
 
Söndagen ägnades åt städning och nerplockning av tält.
Blommorna från våra bordsdekorationer fick hänga med mig hem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela