evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Läkarbesök

Publicerad 2017-03-15 11:13:00 i Allmänt,

 

 
Så är det, det är den bästa sorten.
 
Idag var jag på återbesök till min astmadoktor. Tack vare min vän fick jag den bästa läkaren. Han är numera pensionär men jobbar lite då och då. Han är så otroligt kunnig. Collan har sagt att jag ska passa på att fråga allt jag kan när jag är där. I dag gjorde jag det, det gäller att passa på. Jag känner mig ok i luftrören och med andningen men har varit förkyld i mer än ett halvår. Snoren rinner och jag nyser. Han körde ner en slang i varje näsborre och konstaterade att jag inte var varken förkyld eller allergisk utan hade astma även i dessa slemhinnor vilket är väldigt vanligt. Så jag fick förutom min kortison inhalator även nässpray med kortison som jag också alltid ska ta varje dag. Allt är så självklart och enkelt när man går till honom. Inte som vårdcentralen som bara sitter och gissar och sen är man färdigbehandlad. Ingen uppföljning.
Jag tog även upp mina leverfläckar i ansiktet som har växt upp som små vårtor. Dom skulle han skära bort efter påsk. Så himla skönt, det har jag ju velat göra i åratal. Allt är så enkelt med honom, han borde inte få bli pensionär på heltid.
 

 
 
 
 

Maltes flickvän är ju vegetarian och när hon är hos oss försöker jag laga vegetariskt vilket är svårt att få till när man inte är van. I går gjorde jag hamburgare på bla kikärtor. Ett recept jag fick av min kollega Jerry.
De blev ganska goda faktiskt. Vi stekte även haloumi till.
 
 
Ingen vill var med på bild, men det får dom finna sig i när man har en blogg morsa.
 
 
 
 
 

 
Den här var väl hur kul som helst. Min idol Carl Bildt i ett skämt.
En Starship låt text som egentligen går. We built this city...
 

Den här Mello bilden dök upp på facebook som ett minne från två år sen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela