evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Ny vecka

Publicerad 2017-05-22 08:29:05 i Allmänt,

Ny vecka igen. Förra veckan bara svischade förbi. Jättemycket på jobbet, fix med bilen och annat krafs. Har inte hunnit blogga helt enkelt. Igår fick jag ett samtal från en blomaffär att jag kommer få blombud idag. Spännande, vad tusan kan det vara??
 
Malte är så glad för sitt akvarium och sina fiskar. I helgen dog tyvärr en liten firre. Han gjorde en kista av papper och begravde den ute. Sötisen.
Jag har en misstänkt. Mördarräkan Bert. Malte säger att han är harmlös men jag har hört att räkor tar död på allt.
I Torsdags fyllde denna feltränade roliga kollega år och han bjöd på tårta och många glada skratt. Han är så sjukt rolig.
 
Kul morgonprogram i Lördags. Det var inte snyggare häck som jag trodde.
 
Annars har helgen bestått av en tripp till farmor. Vi handlade och fixade det sista på hennes balkong.
Storebror Robin kom och gratulerade Malte.
Det gick att sitta ute i Lördags men i Söndags blåste det något så kopiöst. Jag hade tänkt så lite frön men det var det ju inte tal om. Då hade det blivit frön överallt utom i landet.
 
Trädgårdsmöbler har kommit ut, ska bara sätta upp mina fina glödlams-solcells-lampor i äppleträdet.
Tvätten torkade snabbt i alla fall.
 
Malte och jag var på en liten loppis vid Myrö herrgård, nästgårds till oss. Vi köpte inget där men däremot köpte vi tre tavlor på en facebook-annons för 150.-
 
Verkligen fina.
 
Malte bytte ut maskrosen mot ett Harry Potter motiv. Det blev fint ovanför sängen. Ska nu bara fixa några jättekuddar istället för sänggavel.
Ananas ljusslingan fick han upp bredvid tavlorna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela