evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Bästa vänner

Publicerad 2017-11-04 08:41:00 i Allmänt,

 
God morgon!
Finns inget bättre än morgonkaffet.
 
 
 

Jag tror att jag har dom bästa vännerna i världen. Klokare människor får man leta efter.
Häromdagen kom ett paket från min vän Victoria i Usa. En liten gest att hon hör, förstår och bryr sig. Om hon visste hur mycket det betyder. Svårt att förklara. Hon skickar meddelanden på telefonen och nu detta.
Mottagaren sa: "Jag har dom bästa människorna i världen i mitt liv och det är tack vare dig" Vi grät båda två för det är så sant. Mina vänner och deras familjer har varit otroliga, de som betyder mest förutom familjen. Jag tror det är få förunnat att ha denna genuina omtanke och värme när den behövs som mest.
Mina två vänner Victoria och Cornelia betyder otroligt mycket för mig och mina barn. Barnen avgudar dessa två med all rätt, dom är fantastiska, roliga, galna och framförallt mänskliga och fulla med kärlek och empati.
 
 
 
 
(null)
 
(null)

Små saker som han verkligen gillar. Kaffe och Halloween prylar.
(null)

Jag måste säga att i denna jobbiga tid så har människor i vår närhet varit fantastiska. De flesta har varit otroligt stöttande och närvarande men tyvärr har även några hållt sig borta. Svårt att veta varför. Tyvärr har vi i en krissituation inte tid eller ork att jaga efter folks uppmärksamhet och förståelse utan vi kämpar en daglig kamp för att överleva och må bättre. 
Några vänner har försvunnit ur mitt liv under åren, inte på grund av denna situation utan av andra orsaker. Lite sorgligt kan tyckas men allt har sin tid. Man utvecklas åt olika håll. Och en del visar sitt sanna jag och beter sig illa. Dom får man helt enkelt bryta med helt.
 Jag är ändå djupt imponerad över förståelse och kärlek som vi överösts med av våra nära och kära och även grannar, kollegor och bekanta. Fantastiskt att se människors empati. Jag är djupt tacksam och imponerad. Vilken urkraft människor sitter inne med.
Det behövs så lite för att hjälpa en människa i nöd, tänk på det.
Av alla människor i världen så har jag dom bästa omkring mig.
Tack.
 
Tänk på att ett vänligt ord, ett leende, lite omtanke och vänlighet kan betyda väldigt mycket för någon.
Många har sår på insidan som inte syns på utsidan.

På Halloween pratade jag och min syster och några fler om konstiga matvanor i andra länder. Vi har ju tex kaviar som vi har på smörgås. Jättekonstigt tycker andra länder.
I Australien har de något som heter Vegimite som dom brer på smörgås och något liknande i England som heter
Marmite. Lustigt nog hade en av mina Australienska vänner på Facebook delat en bild på just detta häromdagen. Tidigare hade jag inte hört talas om detta. Det är jästbaserat och lite salt tydligen. 
Vore kul att prova...ska hålla ögonen öppna på de utländska hyllorna i mataffärerna.
 
Hade lite after work med  mina kundtjänst kollegor i Torsdags. Vår kollega från Borlänge har varit hos oss i Örebro hela veckan så då passade vi på att umgås lite utanför kontoret. Alltid lika trevligt. Vi åt på Sorella.
Här sitter Suzanne med ficklampa och läser menyn...inte så lätt för oss medelålders damer att se i dunkla lokaler. :)
 
 
Fantastisk pizza och pasta.

 
Sist vi var ute och åt med våra kundtjänstkollegor i Nord (vi är totalt 5 st) samt vår chef, så var vi på Sorellas systerkrog Fratelli. Då drack vi en Aperol spritz, den kan jag verkligen rekommendera. Vi drack även en sådan på vårt kundtjänstmöte i Oktober. Mycket frisk och god. Nu körde jag men bjöd Suzanne på en eftersom hon köpte en till mig sist.
 
 
 
Avslutar med en bild som dök på Facebook. 5 år sen på Halloween. Jag i mitt rätta element....
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela